پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۲۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۱
عضو فراکسیون مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس گفت: در سال جاری از حقابه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعبی، یک متر مکعب هم رهاسازی نشده، اکنون پشت سد زاینده‌رود اندکی بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب موجود است و ۱۰۰ میلیون متر مکعب گل‌ولای است که برای شرب تخصیص داده شده است.
شعار سال: محمدتقی نقدعلی با اشاره به تجمع کشاورزان اصفهانی اظهار داشت: سوءمدیریت وزارت نیرو در حوضه آبریز زاینده‌رود کارد را به استخوان کشاورزان اصفهانی رسانده است امروز استان اصفهان در عرصه آب کشاورزی و شرب بحران‌زده است و متاسفانه مسئولین ندای مظلومیت مردم را نمی‌شوند، نه وزیر نیرو و نه دیگر مسئولین عزم جدی برای حل مشکل ندارند!

وی افزود: مکاتبات متعددی با مقامات امنیتی، اجرایی، وزارت نیرو و رئیس مجلس داشته‌ایم، اما تا کار به استغاثه و فریاد نرسد، ظاهرا مسئولین قصد ندارند واقعیت‌ها را ببینند.

این عضو فراکسیون مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس با بیان اینکه ما انتظار داشتیم وزیر نیرو و اطلاعات با صنف کشاورزان گفتگو می‌کرد، تصریح کرد: با تخلفات گذشته و بارگذاری‌های ناروا در بالادست میلیون‌ها متر مکعب آب را برداشت می‌کنند، حقابه اصفهان را می‌برند و آب حوضه زاینده‌رود را به یزد و دوردست منتقل کرده‌اند بدون اینکه حق حقابه‌داران را جبران کنند.

وی ادامه داد: اکنون مجددا طرح بن-بروجن را از حوضه بی‌آب زاینده‌رود اجرا می‌کنند، ولو اینکه از نظر مقامات تجمع نهی شده، اما این تجمع ندای مظلومیت مردم اصفهان بود که با وجود ظلمی که به حوضه آبریز زاینده‌رود شده، هنوز کاری نکرده‌اند، برخی استان‌های همجوار کشاورزان اصفهانی را ظالم قلمداد می‌کنند و این دردآور است، مقامات اجرایی و رئیس‌جمهور قول حل مشکل را دادند، قرار بود وزیر نیرو و اطلاعات درد دل کشاورزان را بشنوند و نگذارند کار بدتر شود، اما اینگونه نشد.

نقدعلی با بیان اینکه حقابه کشاورزان اصفهان در سال جاری صفر بوده است، گفت: امسال هیچ آبی رهاسازی نشده و از آب شربی که در مسیر رودخانه رهاسازی شده، در محدوده چهارمحال برداشت غیرقانونی صورت گرفته، در حالی که در زمان خشکسالی هیچ‌کس حق برداشت ندارد.

وی تاکید کرد: در سال جاری از حقابه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعبی، یک متر مکعب هم رهاسازی نشده، اکنون پشت سد زاینده‌رود اندکی بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب موجود است و ۱۰۰ میلیون متر مکعب گل‌ولای است که برای شرب تخصیص داده شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اصفهان در آستانه بحران و فرونشست زمین است، خاطرنشان کرد: بنا بود وزارت نیرو با احداث تونل سوم کوهرنگ و بهشت‌آباد بارگذاری بناحق را جبران کند، اما متاسفانه با وقوع تنش‌ها پروژه‌ها تعطیل شد.

وی افزود: بخشی از آب به صنعت اختصاص داده، وزارت صمت هم باید برای جبران حق کشاورزان بیاید، اما تدبیر اصلی با وزارت نیرو است، این وزارت‌خانه باید تعهد خود را بابت بارگذاری که شده، جبران کند. امروز کشاورزان هیچ‌چیز جز حق هزاران ساله خود مطالبه نمی‌کنند، وزارت نیرو حق را به استان‌های همجوار و صنعت واگذار کرده و طبق مصوبات بنا بود جبران کند و، اما هیچ اقدامی نداشته، مصوبات شورای عالی آب زیر پا گذاشته شده، محیط زیست طرح غیرقانونی بن- بروجن را تصویب و طرح بهشت‌آباد را تعطیل کرده و اکنون این برخورد‌های دوگانه خشم کشاورزان را به همراه داشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار:۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۱۰۶۷۵۳۸، www.ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
0
تازه اب نداشته اين استان رو ميخواستن به يزدي ها هم بدن واقعا تاسف اوره
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
0
0
روزانه نقاط بیشتری از کشور گرفتار تنش آبی می شوند و اصفهان سردمدار است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین