پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۶۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶
رئیس حوضه آبریز رودخانه زاینده‌رود گفت: با ۲۵درصد صرفه‌جویی از شرایط بحرانی آب حوضه در سال جاری عبور خواهیم کرد.

شعار سال: "هوشنگ ملایی" در جلسه کارگروه پایش و کنترل مصارف آب زاینده رود، خاطرنشان کرد: با هدف گذاری و صرفه‌جویی ۲۵ درصدی در تخصیص‌های گذشته می‌توان از شرایط بحرانی آبی امسال عبور کرد.

وی افزود: با توجه به بارگذاری‌های انجام شده و مصارف بیشتر طی سال‌های اخیر در حوضه آبریز زاینده‌رود پایش نقاط برداشت در دو بازه اصلی سد زاینده رود تا چم آسمان و سرشاخه‌ها تا سد زاینده‌رود با قوت انجام می‌شود.

رئیس حوضه آبریز زاینده رود با تأکید بر این که شرایط کم آبی و خشکسالی در سال‌های گذشته نیز تکرار شده است، تصریح کرد: متولیان بخش آب، کشاورزی، حاکمیتی، نیروی انتظامی و قضایی می‌توانند با مشارکت و همکاری شرایط نظم و نسق را در حوضه ایجاد کنند.

وی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت‌های دو استان اصفهان و چهارمحال بختیاری، گفت: جلساتی از این دست در راستای مصوبات شورای هماهنگی آبریز حوضه زاینده‌رود برای حل مسائل و شنیدن نظرات همگان ضرورت دارد.

 ملایی با بیان این که آب مصرفی استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و همچنین بخش زیادی از استان یزد از حوضه آبریز زاینده رود تأمین می‌شود، اظهار کرد: جمعیت بیشتر مصارف بیشتر را به دنبال دارد و برای تأمین آب پایدار نیاز به صرفه‌جویی در همه بخش‌ها وجود دارد.

بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه، کم بارشی و افزایش دمای گسترده تا نیمه پاییز سال جاری ادامه دارد.

این گزارش می‌افزاید: حجم آب مخزن سد زاینده رود در حال حاضر ۴۱۲ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد و میانگین بلندمدت ۵۷ درصد کاهش داشته است.

شعار سال، 

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
0
صرفه جویی ها همیشه هم خوب نیست باید بهینه مصرف کرد تا مردم اسیب نبینن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
غیر از مردم که باید در مصارف خانگی صرفه جویی کنند،دیگر بخشها نیز یاد همراهی کنند تا مشکلی پیش نیاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین