پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۸
برای اولین بار در ایتالیا، نخست وزیر این کشور یک زن را در سمت حساس رئیس سرویس‌های مخفی منصوب کرد.

شعار سال: ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا، الیزابتا بلونی، یک دیپلمات باسابقه را به عنوان رئیس سرویس اطلاعات امنیت منصوب کرد.

سرویس اطلاعات امنیت ایتالیا، بر فعالیت‌های آژانس اطلاعات و امنیت خارجی و آژانس اطلاعات و امنیت داخلی به ویژه مسائل ضد جاسوسی نظارت دارد.

الیزابتا بلونی در طول فعالیت خود پست‌های مهم بسیاری را در وزارت امور خارجه داشته است.

عموم مردم ایتالیا نام او را در بین سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸، هنگامی که ریاست واحد بحران وزارت خارجه ایتالیا را برعهده داشت و مسؤول عملیات مربوط به ایتالیایی‌های گروگان گرفته، مجروح و یا کشته شده در خارج از کشور در حملات یا بلایای طبیعی بود، شنیده‌اند.

به دلیل سمت او در وزارت امور خارجه ایتالیا، بلونی با پرونده‌های برجسته‌ای مانند مذاکرات برای آزادی دنیله ماستروگیاکومو، خبرنگار روزنامه مهم "لا رپوبلیکا" که در سال ۲۰۰۷ در افغانستان ربوده شد، روبرو شد.

الیزابتا بلونی متولد یکم سپتامبر ۱۹۵۸ در رم و تحصیلات خود را در دانشگاه لوئیس رم به پایان رسانده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۲۲۳۱۶۲۵۵، www.isna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین