پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۱۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با تکذیب برخی صحبت‌ها مبنی بر استفاده دام و طیور منطقه شرق اصفهان از پساب فاضلاب، گفت: به هیچ‌عنوان دام نمی‌تواند از پساب فاضلاب استفاده کند، چرا که دام بیمار و در نهایت تلف می‌شود.
شعار سال: شهرام موحدی در مورد برخی صبحت‌ها مبنی بر استفاده دام و طیور منطقه شرق اصفهان از پساب فاضلاب، اظهار کرد: در منطقه شرق اصفهان دو حوزه کشاورزی و دامداری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه دام و دامپزشکی اصلاً امکان استفاده از پساب در دامداری‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: کوچک‌ترین آلودگی چاه‌ها در موارد میکروبی و باکتری و شیمیایی موجب بیمار شدن دام دامداران و در نهایت تلفات در دامداری‌ها می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان به فعالیت دامداری‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: به‌طور معمول هر چهار ماه یک‌بار از آب چاهی که مورد مصرف دامداری‌های صنعتی است، نمونه‌گیری می‌شود و این کار اجباری است، از سوی دیگر دامدار بیشتر از هر کسی نگران دام خود است، چراکه هرگونه آلودگی آب از لحاظ میکروبی، شیمیایی و سموم موجب تلفات دامی و دامداری‌ها می‌شود.

وی گفت: بنابراین این نگرانی که اگر دامی پساب فاضلاب مصرف کند، شیر و گوشت دام یا طیور، چه سرانجامی از لحاظ سلامت خواهد داشت، معنا ندارد، چراکه دام به‌طور طبیعی به آب آلوده واکنش نشان می‌دهد.

موحدی درباره دامداری‌های سنتی نیز، توضیح داد: این دامداری‌ها و حتی عشایر که در حال حرکت هستند، می‌دانند که دام آن‌ها نباید از آبگیر‌های آلوده و یا پساب فاضلاب استفاده کند، چراکه امکان آلودگی دام وجود دارد.

وی با تکذیب برخی صحبت‌ها مبنی بر استفاده دام و طیور منطقه شرق اصفهان از پساب فاضلاب، گفت: به‌هیچ‌عنوان دام نمی‌تواند از پساب فاضلاب استفاده کند، چراکه دام بیمار و در نهایت تلف می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان البته به مردم توصیه کرد که از دام و طیور مورد تأیید دامپزشکی استفاده کنند و ادامه داد: تمام دامداری‌ها زیر نظر دامپزشکی‌های خصوصی هستند، بنابراین هرگونه تلفات در دامداری‌ها به شبکه‌های دامپزشکی گزاش داده می‌شود و خوشبختانه از سال گذشته تاکنون از لحاظ کنترل بیماری‌های دام و طیور و آبزیان استان اصفهان سال خوبی را پشت سر گذرانده است.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از حکیم مهر، تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۴۲۶۰، www.hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: دام ، طیور ، اصفهان ، پساب
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
0
ای بابا والا الان آب آشامیدنی خود تهرانم میگن آلوده به فاضلابه بخاطر چاهای زیرزمینی حالا دیگه برای دام که جای خود دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
0
0
چه در آب شرب و چه برای دام وجود آلودگی باعث بیماری می‌شود پس بطور منطقی نباید آلودگی در آبها باشد
البته بعضی جاهها منطقی در کار نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین