پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۴۳۲۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات ثبت‌نام الکترونیکی و دریافت مدارک به صورت الکترونیک گفت: در دوره ابتدایی ۲۱۰ هزار بازمانده از تحصیل داشتیم که نسبت به سال قبل مقداری رشد داشت و عمدتا مربوط به پایه اول بود و تعداد دانش آموزان کلاس اول که به مدرسه نرفتند از ۳۰ هزار نفر در سال تحصیلی گذشته به ۸۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده بود و یک علت آن نگرانی از کرونا بود که خانواده‌ها ترجیح دادند فرزندشان را یک سال دیرتر به مدرسه بفرستند و کودکشان را از این حق محروم کردند.
شعار سال: رضوان حکیم زاده در نشستی خبری با موضوع ثبت نام مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اظهار کرد: دستورالعمل ثبت‌نام سال تحصیلی جدید در ۲۲ اردیبهشت به مدارس ابلاغ شد قبل از ارسال دستورالعمل جلسات متعددی با تمام واحد‌های درگیر داشتیم و براساس بازخورد‌های روند ثبت نام سال گذشته سعی کردیم چالش‌ها را تا حدامکان مرتفع کنیم.

وی افزود: در فرایند ثبت نام امسال تسهیل امر ثبت نام، کاهش نگرانی خانواده‌ها، رعایت تکریم و حفظ احترام والدین مورد توجه است. معتقدیم ثبت نام نوآموزان بیشتر از اینکه یک رویداد اداری باشد یک فرایند تربیتی و نخستین تجربه مواجهه کودکان با مدرسه است.

ثبت‌نام حضوری و غیرحضوری کلاس اولی‌ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با تلاش شبانه روزی همکاران دفتر فناوری امکان ثبت نام الکترونیکی برای تمام پایه‌ها فراهم شده است، گفت: البته برای پایه اول دبستان به دلیل سنجش سلامت، ثبت نام به دو طریق حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود.

حکیم زاده ادامه داد: همزمان با آغاز ثبت نام کلاس اولی‌ها از ابتدای خرداد، سنجش سلامت هم انجام خواهد شد. تمام پایگاه‌های سنجش از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی مجهز شده‌اند و با توجه به اینکه در سال گذشته تعدادی از نوآموزان پیش دبستانی به دلیل شرایط کرونا حاضر نشدند، پیش بینی می‌کنیم امسال فرصتی فراهم شود تا این گروه را هم ثبت نام کنیم.

ممنوعیت مصاحبه و آزمون برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها

وی با اعلام اینکه براساس آمار‌ها حدود ۱.۵ میلیون دانش‌آموز کلاس اولی خواهیم داشت که امیدواریم با حفظ پروتکل‌های بهداشتی سنجش سلامت را برای آن‌ها برگزار کنیم، گفت: به منظور رعایت اصول تربیتی و حفظ اعتماد به نفس کودکان، هرگونه مصاحبه و آزمون در تمام مدارس دولتی و غیردولتی ممنوع است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: زمانبندی ثبت نام ابتدایی‌ها از اول خرداد آغاز می‌شود و تا پایان مردادماه ادامه دارد. ثبت نام متوسطه اول و دومی بعد از اعلام نتایج امتحانات اطلاع رسانی می‌شود. ثبت نام ابتدایی‌ها هم به دو صورت حضوری و الکترونیکی از سامانه پادا و سیدا صورت می‌گیرد.

حکیم زاده درباره اخذ هزینه کمک به مدرسه گفت: با توجه به ماهیت داوطلبانه بودن مشارکت، اخذ وجه در مدارس دولتی ممنوع است. در مدارس غیردولتی نیز مطابق دستورالعمل‌های مربوطه شهریه مصوب اخذ می‌شود.

حکیم زاده درباره آمار بازماندگان از تحصیل در سال تحصیلی فعلی عنوان کرد: امسال ۱۵ میلیون و ۷۸۱ هزار دانش آموز ثبت نام کردیم که یک میلیون و ۱۳ هزار نفر پیش دبستانی بودند. یک میلیون و ۵۲۶ هزار نفر کلاس اولی و هشت میلیون و ۴۴۹ هزار نفر در دوره ابتدایی بودند.

۸۰ هزار کلاس اولی به مدرسه نرفتند

وی ادامه داد: در دوره ابتدایی ۲۱۰ هزار بازمانده از تحصیل داشتیم که نسبت به سال قبل مقداری رشد داشت و عمدتا مربوط به پایه اول بود و تعداد دانش آموزان کلاس اول که به مدرسه نرفتند از ۳۰ هزار نفر در سال تحصیلی گذشته به ۸۰ هزار نفر افزایش پیدا کرده بود و یک علت آن نگرانی از کرونا بود که خانواده‌ها ترجیح دادند فرزندشان را یک سال دیرتر به مدرسه بفرستند و کودکشان را از این حق محروم کردند همچنین ۲۵ هزار بازمانده را شناسایی کرده و به چرخه آموزش بازگرداندیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره مشکلات مربوط به محدوده بندی جغرافیایی مدارس برای ثبت نام اظهار کرد: امسال سعی شده همانند سال گذشته محدوده بندی تعریف شود و خانواده‌ها به مدارس در محدوده محل سکونت خود هدایت شوند. سال قبل مدارس مدارک را حضوری دریافت می‌کردند، اما امسال مدارک الکترونیکی دریافت می‌شود و امیدواریم شاهد مشکلات کمتری در این زمینه باشیم. البته اگر مدرسه در محدوده، ظرفیت خالی داشته باشد ثبت نام انجام می‌شود، اما اگر ظرفیت خالی نباشد ممکن است چالش‌هایی ایجاد شود. امیدواریم در مجموع با ثبت نام الکترونیکی چالش‌ها کمتر باشند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۲۵۰۴۵۹۱، tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
0
این ترس طبیعی است اول باید محیط امین شود بعد وارد مدارس شوند ... درحقیت مدیریت های غلط برخی کودکان را از تحصیل محروم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین