پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
بدنبال درج خبر «مخابرات ۴۰۰ کسب وکار اینترنتی را قطع کرد» شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: براساس قوانین و مقررات رگولاتوری تنها سرشماره دو شرکت علی رغم تذکرات متعدد مخابرات قطع شده است.
شعار سال: براساس قوانین و مقررات کشور و رگولاتوری در خصوص سرشماره‌ها و شماره‌های خدماتی فعال در کشور، شرکت مخابرات ایران موظف است آن دسته از سیپ ترانک‌ها (سیپ (SIP) مخفف Session Initiation Protocol بوده و به طور ساده یک پروتکل جهت برقراری مکالمه بر روی بستر شبکه می‌باشد.) و سرشماره‌های E۱ (خط تلفن E۱ ایوان از جمله خطوط دیجیتال به شمار می‌رود. بر روی هر خط تلفن E۱ امکان برقراری ۳۰ تماس همزمان میسر است) که شناسه شاهکار را دریافت نکرده اند، قطع کند.

براساس مقررات رگولاتوری، برخی سرشماره‌ها مانند سیپ ترانک و E۱ باید در اختیار شرکت‌های حقوقی باشد و از سامانه شاهکار، شناسه دریافت کرده باشند. در غیر این صورت، سرشماره شرکت‌هایی که این قانون را رعایت نکرده اند، قطع می شوند.

در رابطه به این خبر، شرکت مخابرات ایران متذکر می‌شود که اینکه قطع ۴۰۰ کسب و کار اینترنتی منتشر شده است، اخبار غلطی است. براساس آمار مخابرات ایران، تنها سرشماره دو شرکت که علی رغم تذکرات متعدد مخابرات مبنی به مراجعه به این شرکت وبررسی و تکمیل پرونده، بی توجهی کردند؛ قطع شده است.

باید متذکر شد که این تفکر که اپراتوری مایل به قطع سرویس‌ها و خدمات خود است؛ تفکری کاملا اشتباه است، زیرا که اپراتور با قطع سرویس خودش متضرر می‌شود، ولی می‌بایست قوانین و مقررات را اجرا کند؛ بنابراین پایگاه‌های اطلاع رسانی و خبری بهتر است در انتقال اطلاعات و درج اخبار، صحت و صداقت را سرلوحه کار خود داشته و همچنین با جمع آوری اطلاعات دوسویه، اخبار را به طور کامل جهت تنویر افکار عمومی درج کنند.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایستنا، تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۴۹۲۰، www.ictna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین