پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۹۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸
مدیر کل زندان‌های استان تهران گفت: در حال حاضر ۶۲ رشته آموزشی با همکاری سازمان‌های صنایع دستی و فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان تهران تدریس می‌شود.
شعار سال: سیدحشمت الله حیات الغیب در جلسه‌ای که با حضور علی اسمعیلی معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران و روسای ادارات اشتغال و حرفه آموزی اداره کل و زندان‌های تابعه و نیز تعدادی از کارآفرینان حوزه‌های مختلف حرفه‌ای حضور داشتند، با اشاره به ضرورت توسعه امر آموزش زندانیان اظهار داشت: در برنامه‌های توسعه‌ای سازمان زندان ها، اشتغال به کار زندانی پایه اصلی اصلاح و تربیت است. زیرا زندانی در ایام تحمل حبس، فرصت مناسبی برای آموختن حرفه و فنی متناسب با استعداد و توانائی خود به دست می‌آورد که ضمن رهایی از بیکاری و بطالت، پس از آزادی با ادامه آن هنر، می‌تواند شغل مناسبی داشته، به چرخه جرم بازنگردد.

مدیرکل زندان‌های استان تهران همچنین گفت: وقتی می‌خواهیم به اشتغال و جامعه‌ای توانمند بیاندیشیم باید به خاطر داشته باشیم که راه کار آن در بهره گیری از نیروی انسانی توانمند و ماهر نهفته است. با این رویکرد در حال حاضر ۶۲ رشته متنوع آموزشی با همکاری سازمان‌های صنایع دستی و فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان تهران تدریس می‌شود، ضمناً کارآفرینان و نیکوکاران نیز به میدان آمده اند تا بخش اشتغال زندانیان و کسب درآمد برای آنان و خانواده هایشان در ایام تحمل حبس، فعال و پویا گردد.

حیات الغیب افزود: مددجویان بر اساس علاقه وتوانمندی خود در دوره‌های متنوع آموزشی به صورت رایگان ثبت نام نموده، در پایان گواهینامه معتبر پایان آموزش بدون درج نام زندان دریافت می‌کنند و از طریق مرکز مراقبت بعد از خروج، به محض آزادی امکان دریافت وام خوداشتغالی و ورود به بازار کار و کسب نان حلال را دارند.

وی تصریح کرد: فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای توسط زندانیان زمینه ورود بهتر آنان به جامعه پس از آزادی از زندان را فراهم می‌آورد. آموزش و یادگیری مهارت می‌تواند مسیر زندگی فرد را مشخص کند و اگر فرد زندانی حرفه‌ای را یاد بگیرد و منتج به اشتغال شود مسیر زندگی وی تغییر خواهد کرد و به جای مسیر خلاف و جرم در حوزه مهارت و شغل وارد شده و به زندگی برخواهدگشت. آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان موجب خودباوری و اصلاح و تربیت آنان می‌شود.

او همچنین با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در بخش حرفه آموزی زندانیان گفت: اشتغال زندانیان یکی از مسائل مهمی است که می‌تواند در بازپروری شخصیت زندانی نقش مهم و اثربخشی داشته باشد، بنابراین برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و نیز بازگشت سعادتمندانه زندانی به جامعه نقش پررنگتری دارد و تمام برنامه‌های اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها بر همین اساس تدوین شده است.

حیات الغیب تأکید کرد: بیکاری عامل کسالت زندانیان است، لذا اگر برنامه‌هایی جهت آموزش و اشتغال زندانیان نداشته باشیم یا آموزش‌های تدوین شده را به درستی اجرا نکنیم، شاهد اتلاف وقت مددجویان و فرصت‌های بازپروری خواهیم بود.

در این جلسه روسای ادارات اشتغال و حرفه آموزی به بیان نظرات و مشکلات خود پرداختند. همچنین کارآفرینان بخش خصوصی در حوزه‌های اشتغال نشسته و کارگاهی شامل مونتاژ گل‌های پلاستیکی، قطعات لامپ‌های ال‌ای دی و آیفون تصویری نیز برنامه‌های خود را مطرح نمودند که در هر دو بخش، مدیر کل زندان‌های استان تهران دستورات لازم را صادر کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۱۷۱۱۸۲۸، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین