پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری با اشاره به اینکه پرهیز از نگاه صدقه‌ای و عاطفی در ارتباط با کودکان را از ملزومات برشمرد و گفت: نگرش نگاه صدقه‌ای به کودک باید اصلاح شود.

شعار سال: مظفر الوندی پیش از ظهر دوشنبه در پنجمین کارگروه تخصصی بانوان و خانواده مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود به حل مشکلات مربوط به کودکان بپردازیم.

وی با بیان اینکه باید با همکاری بین بخشی و همگرایی و همدلی در احقاق حقوق کودکان تلاش کنیم، افزود: 30 درصد از جمعیت کشور کودکان هستند و حق آنان باید به عنوان یک مطالبه قانونی مدنظر قرار گیرد.

الوندی با اشاره به اینکه پرهیز از نگاه صدقه‌ای و عاطفی در ارتباط با کودکان را از ملزومات برشمرد و خاطرنشان کرد: نگرش نگاه صدقه‌ای به کودک باید اصلاح شود.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری با بیان اینکه کودکان حقوقی دارند که به دلیل ناتوانی نمی‌توانند به آن برسند، یادآور شد: این حقوق در قوانین داخلی به صورت عام و خاص مدنظر بوده و در قانون اساسی و در سند چشم‌انداز 20 ساله هم تشریح شده است.

الوندی با اشاره به اینکه در مبانی دینی هم حقوق کودک مفصل مدنظر قرار گرفته شده است، عنوان کرد: 20 حق در کنوانسیون برای کودک لحاظ شده که آموزش، زندگی، هویت و تفریح از نمونه‌های آن است.

وی با بیان اینکه ایران کشوری توسعه یافته است که باید در آن حفظ کرامت و،حقوق انسان‌ها و بهره‌مندی از امنیت اجتماعی و قضایی تبلور عینی یابد بیان کرد: طبق مفاد کنوانسیون کودکان باید از سلامت، رفاه و امنیت‌ غذایی، تامین اجتماعی کامل، توزیع مناسب امکانات، نهاد مستحکم خانواده و به دور از فقر و فساد و تبعیض برخوردار باشند.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک وزارت دادگستری با اشاره به ارزش‌ها و قواعد بنیادی مربوط به کودکان اظهار کرد: تضمین برابری و عدم تبعیض نسبت به کودکان، رعایت منافع عالی کودک، مشارکت‌جویی، نقدپذیری کودکان و پاسخگویی و رویکرد جنسیت محور از ارزش‌هایی است که باید در ارتباط با کودکان به آن استوار باشیم.

وی با اشاره به برنامه عمل مشترک که توسط مرجع ملی و با کمک دستگاه‌ها نوشته شده است، افزود: در پرتو ایمان و عزم ملی و تلاش و برنامه‌ریزی در مسیر تحقق آرمان‌ها و اصول قانون اساسی، کودکان ایران در افق 1404 به صورت همزمان و همه‌جانبه رشد‌ یافته و از آموزش و پرورش، تامین اجتماعی و رفاه برخوردار خواهند شد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 10 آبان 1395، کد مطلب: 13950810000658:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین