پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
وزیر جهاد کشاورزی گفت: مراودات تجاری خیلی خوبی با کشور عراق داریم و میزان زیادی از کالا‌های ما به کشور عراق صادر می‌شود که حدود ۲۳ درصد از این کالا‌ها کالا‌های بخش کشاورزی است.
شعار سال: کاظم خاوازی سه شنبه شب در دیدار با وزیر کشاورزی عراق در مشهد افزود: خوشحال هستیم روابط با عراق روز به روز در حال گسترش است و برای امضای قرارداد طولانی مدت در بخش کشاورزی با عراق آمادگی داریم.

وی با بیان این که برای همکاری در بخش‌های مختلف باید جدول زمانی داشته باشیم که متناسب با تقویم کشاورزی ۲ کشور باشد ادامه داد: زمینه خوبی برای واردات کالا‌هایی که از کشور‌های دیگر وارد می‌کنیم وجود دارد که می‌توانیم از عراق تامین کنیم تا به تعادل تجاری ما کمک کند.
۲۳ درصد صادرات ایران به عراق را کشاورزی تشکیل می‌دهد
وزیر جهاد کشاورزی گفت: کالا‌های ما باید نظم خاصی برای صادرات به عراق داشته و از تعرفه ترجیحی برخوردار باشد و دیگر مقررات مربوط به گمرک و کیفیت محصولات کشاورزی و پروتکل‌های مرتبط با دامپزشکی نیز باید رعایت شود تا در مرز‌ها دچار مشکل نشویم از این رو لازم است تا به همکاری بیشتری برسیم.

خاوازی افزود: از دولت و مردم عراق که در شرایط تحریم ظالمانه آمریکا در کنار ما بودند تشکر می‌کنیم.
 

بخش کشاورزی یکی از مواردی است که از سرمایه گذاری ایرانیان در آن استقبال می‌کنیم

در این نشست مشترک، محمد کریم الخفاجی وزیر کشاورزی عراق نیز، مبادله تجاری با جمهوری اسلامی ایران را مهم دانست و گفت: واردات محصولات کشاورزی از ایران برای ما نسبت به واردات از دیگر کشور‌ها در اولویت است.

وی ضمن تشکر از رهبر جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی، افزود ایران تنها کشوری است که در تمام زمینه‌ها در کنار مردم این کشور است و عراق مدیون مردم و حکومت ایران است.

وزیر کشاورزی عراق ادامه داد :بخش کشاورزی یکی از مواردی است که از سرمایه گذاری ایرانیان در آن استقبال می‌کنیم.
و امیدواریم  توافقنامه بین ۲ کشور به امضا برسد که برای هر ۲ کشور مهم و سودمند خواهد بود و ما به دنبال همکاری‌های بیشتر در بخش‌های مختلف بین ایران و عراق هستیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین