پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
نیروی هوایی اسرائیل خبر داده است که هفته گذشته ٦هواپیمای اف٣٥اسرائیل به مانور مشترک آمریکا و بریتانیا در ایتالیا پیوسته اند. طبق این اعلامیه هدف از پیوستن به این مانور بهبود در توانایی و عملکرد این ٦فروند اف ٣٥ای است که اسرائیل در سال ٢٠١٦اقدام به خریداری آن کرده بود.
شعارسال:نیروی هوایی اسرائیل خبر داده است که هفته گذشته ٦هواپیمای اف٣٥اسراییل به مانور مشترک آمریکا و بریتانیا در ایتالیا پیوسته اند. طبق این اعلامیه هدف از پیوستن به این مانور بهبود در توانایی و عملکرد این ٦فروند اف ٣٥ای است که اسراییل در سال ٢٠١٦اقدام به خریداری آن کرده بود.

* در عین حال این تقریبا اولین ماموریت البته آزمایشی این هواپیما‌ها در پایگاه‌های با فاصله دور و منطقه‌ای ناآشنا است. در عین حال هدف‌های دیگر این تمرین نظامی دفاع از آسمان اسرائیل، عملیات هوا به هوا و هوا به زمین و همچنین پشتیبانی هوایی از نیرو‌های زمینی و سایر سناریو‌ها در خاک دشمن عنوان شده است.

* با این همه یک افسر ارشد به یک روزنامه اسرائیلی گفته است این تمرین تاحدی خلبانان ما را برای استفاده از هواپیما‌های جنگنده ایرانی آماده می‌کند. یک مقام ارشد اسرائیلی هم تاکید کرده است که ایران در کانون تمرکز ما قرار دارد. قرار است مانور نظامی مشترک اسرائیل با آمریکا، بریتانیا و ایتالیا که از ٦جون آغاز شده است تا ١٧جون ادامه پیدا کند.

* ایا هدف اسرائیل و نتانیاهو از شرکت در این مانور شبیه سازی حمله به ایران است؟ فاصله هوایی اسرائیل با ایتالیا تقریبا مشابه با ایران است. فاصله هوایی بین تل اویو و رم حدود٢٣٢٠کیلومتر برابر با ٣ساعت و ٢٢دقیقه و فاصله هوایی میان تهران و تل اویو در حدود ١٧٨٩ کیلومتر برابر با ٢ساعت پرواز است.

* ممکن است نتانیاهو طی روز‌های آینده و برای نجات خود از سقوط سیاسی دست به اقدامات غیر قابل پیش بزند تا هم حضور قدرت را در قدرت تثبیت کند و هم تلاش ٣ماهه برای احیای برجام را برباد دهد. البته این فقط یک احتمال است و ممکن است هیچگاه بوقوع نپیوندد.

* البته در این میان پرسش مهمی نیز مطرح می‌شود که چرا نیروی هوایی اسرائیل در مانور مشترک آمریکا و بریتانیا به عنوان دو طرف مهم مذاکرات وین مشارکت می‌کند؟ آیا این دو کشور می‌خواهند ایران را برای بازگشت به تعهدات برجامی تحت فشار‌های فزاینده و البته غیرمستقیم و نیابتی قرار دهند و به ایران نسبت به عواقب عدم چنین بازگشتی هشدار دهند؟
جت های اسرائیلی در ایتالیا چه می کنندشعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از قطره، تاریخ انتشار ۲۰ خرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۴۸۲۷۱۰، www.ghatreh.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین