پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۷۴۵۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
احمد حسین فلاحی گفت: پذیرش در بسیاری از دانشگاه‌های کشور بدون آزمون انجام می‌شود. امکان حذف کنکور وجود دارد و اقدامات در این زمینه نیازمند یک روند 12 ساله است. این مقوله نیازمند ایجاد زیرساخت ها در آموزش و پرورش است.

شعار سال : سال‌هاست موسسات کنکور باعث ایجاد استرسی‌های مضاعف در بین داوطلبان  شده است. در این شرایط می‌طلبد تا تمهیدات ویژه اندیشیده شود.

دریافت حق بالاسری در موسسات کنکوری

احمد حسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس درباره استقبال داوطلبان از موسسات کنکوری گفت: موسسات کنکوری با برگزاری انواع کلاس‌ها به منبع درآمد کلان دست پیدا می کنند. برای مهار این مسئله باید با ساز و کار گسترده در دستور کار قرار بگیرد.

او افزود: سال‌هاست که زمزمه حذف کنکور می‌آید. هرچند تحقق این مهم به یک ساز و کار مهم نیازمند است.

حسین فلاحی تاکید کرد: در این زمینه باید دوستان در کمیته آموزش عالی تمهیدات ویژه بیاندیشند. برای مثال چندی قبل از سوی معاون وزیر خبری  مبنی‌بر اینکه برخی از افراد در موسسات کنکور حق بالاسری می‌گیرند، منتشر شد.

موفقیت دانش آموز بدون شرکت در کلاس‌های کنکور دشوار است

 او افزود: این روند در کشور کیفیت آموزش را کاهش داده است. در این شرایط موفقیت دانش آموز بدون شرکت در کلاس‌های کنکور دشوار است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود به تقویت کیفیت آموزش در مدارس دولتی پرداخته اشاره کرده اند.  باید بتوان نگرانی ناشی از کنکور را در والدین  رفع کرد.

امکان حذف کنکور وجود دارد

حسین فلاحی درباره امکان حذف کنکور در کشور گفت: مقوله کلاس‌های کنکور باید از لحاظ مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

او افزود: پذیرش در بسیاری از دانشگاه‌های کشور بدون آزمون انجام می‌شود. امکان حذف کنکور وجود دارد و اقدامات در این زمینه نیازمند یک روند 12 ساله است. این مقوله نیازمند ایجاد زیرساخت ها در آموزش و پرورش است.

بررسی 3سال آخر دوره آموزش

فلاحی تاکید کرد: باید 3 سال آخر آموزشی برای قبولی در دانشگاه مورد توجه قرار بگیرد. اینکه یک روند کوتاه برای لغو کنکور را می‌توان انتخاب کرد اما باید یک روزی استرس و اضطراب در کنکور  به پایان برسد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه‌ها همچون آزاد، علمی کاربرد، پیام نور بدون آزمون دانشجو جذب می‌کنند، گفت: در این شرایط باید برای برگزاری کنکور هم ساز و کار مناسب اندیشید.

کوتاهی در اجرای برنامه ششم

این نماینده مجلس افزود: در اجرای برنامه ششم کوتاهی شده است، چون قرار بود آموزش‌ها در کشور ما مهارتی باشد، اما در مدارس کشور بر روی مهارت آموزی کار نشده است. برای مثال مهارآموزی در مدارس 40 درصد بوده که هم اکنون کاهش یافته است. در این زمینه باید فکر مناسب کرد تا دانش آموز با طی دوره متوسطه بداند که در صورت عدم مراجعه به دانشگاه زمینه اشتغالش فراهم است.

چرایی تضعیف مدارس دولتی مورد بررسی قرار بگیرد

حسین فلاحی درباره کیفیت آموزش در مدارس کشور نیز تاکید کرد: باید دغدغه‌هایی که منجر به تضعیف مدارس دولتی شده را شناسایی کرد. مشکلات ناشی از مراجعه داوطلبان کنکور به موسسات کنکوری و غیرانتفاعی فرهنگی شده و نظام آموزشی هم بر این مقوله صحه می‌گذارد. 

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا  ، تاریخ انتشار 30 خرداد 1400 ، کد خبر : 1195269، borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین