پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
واکسیناسیون و تغییر خدمه اولویت اصلی روز جهانی دریانورد از سوی مدیران خطوط کشتیرانی و مدافعان حقوق دریانوردان به مناسبت ۲۵ ژوین مصادف با ۴ تیرماه اعلام شد.

شعار سال: کاپیتان "Rajesh Unni" بنیانگذار و مدیرعامل گروه سینرژی در این زمینه گفت: امیدواریم به مناسبت روز دریانورد پیام جامعه دریایی به گوش مردم جهان برسد و آنان بدانند واکسیناسیون و تغییر خدمه از دغدغه‌های نه تنها دریانوردان بلکه ذی‌نفعان صنایع و حمل‌ونقل دریایی است.
 
وی افزود: جهان شاهد بود که دریانوردان در دوران کرونا چه جانفشانی‌هایی از خود نشان دادند، ولی متاسفانه مشکلات آنان تا کنون به طور کامل حل نشده است.
 
از سوی دیگر "David W. Heindel" رئیس بخش دریانوردان فدراسیون  بین‌المللی کارگران حمل‌و‌نقل (ITF) نیز اعلام کرد: دسترسی به واکسیناسیون برای حل مشکلات دریانوردان ضروری است چرا‌که وجود یک دریانورد با تست مثبت کرونا می‌تواند کرونا را به دریانوردان دیگر منتقل کند. به همین جهت همکاری تمامی دولت‌ها برای واکسناسیون کامل دریانوردان ضروری است.
 
وی گفت: جهان باید بداند که برای مهار همه جانبه کرونا واکسیناسیون دریانوردان خیلی کمک می‌کند به همین جهت مصرانه از دولت‌ها می‌خواهیم نسبت به این موضوعات حساسیت نشان دهند.
 
دکتر "والتر بون" مدیر‌عامل MedAssist.online نیز در این زمینه گفت: اقدامات جسورانه دریانوردان در دو سال اخیر نشان داد که با حضور دریانوردان، جهان می‌تواند به حمل‌و‌نقل دریایی اعتماد کند در این ارتباط دریانوردان نباید در صف انتظار واکسیناسیون قرار داشته باشند بلکه واکسیناسیون آنان باید بدون نوبت و در اسرع وقت انجام شود.
 
 "Stamatis Bourboulis" مدیر‌کل Euronav Ship Management (Hellas) Ltd طی سخنانی گفت: تغییر نکردن خدمه به وخامت اوضاع کرونایی جهان بیشتر دامن می‌زند و دولت‌ها در این ارتباط باید به توافق‌هایی دست یابند تا دریانوردان ضمن اینکه واکسینه می‌شوند نسبت به جابه‌جایی مشکل خاصی نداشته باشند، زیرا ارتباط مؤثر دریانورد با خانواده و دوستان بسیار مهم است و شرکت‌ها باید به طو‌ر جدی در این زمینه کاری لازم را برای دریانوردان به عمل آورند.
 
"الیزابت کالبری" روانشناس نیز به مناسبت روز جهانی دریانورد یاد‌آور شد: در حال حاضر انعطاف پذیری عملی است که به شرکت‌های حمل‌و‌نقلی کمک می‌کند تا به انجام وظایف بپردازند.
 
وی پیشنهاد کرد: کمیته‌ای برای بررسی مسائل روانشناسی و آسیب پذیری دریانوردان جهت حل مشکلات آنان تشکیل شود.
 
"اندی کوک" مدیر عملیات Global Crew V.Ships نیز در این زمینه گفت: هنگامی که بیماری کووید ۱۹ در مارس ۲۰۲۰ بر صنعت حمل‌و‌نقل تأثیر گذاشت سهامداران دولتی و خصوصی با مدیریت چالشی مواجه شدند که در این ارتباط دریانوردان با کمک به عملیات راهبردی حمل‌و‌نقل فرصتی فراهم آوردند تا ذی‌نفعان خصوصی و دولتی صنعت حمل و نقل دریایی به خود آمده و بتوانند مدیریت نظارتی و راهبردی را جایگزین مدیریت چالشی کنند.
 
"واسیلیوس دمتریادس" معاون وزیر حمل‌و‌نقل قبرس نیز مسئله اصلی برای دریانوردان را علاوه بر واکسیناسیون، بحران تغییر خدمه اعلام کرد و گفت: تمامی تلاش‌های جامعۀ دریایی باید رعایت کنوانسیون‌ها و مقررات بین‌المللی پیرامون سلامت روانی دریانوردان باشد و واکسیناسیون آنان در اولویت کلیۀ دولت‌ها قرار گیرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی  مانا  ، تاریخ انتشار:5   تیر 1400، کدخبر: ،www.mana.ir،90202

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین