پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۹۲۷
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۶
رئیس دادگاه عمومی بخش بروات با اشاره به افزایش ازدواج دختران زیر ۱۳ سال به‌ویژه در مناطق روستایی گفت: «طبق قانون سن قانونی ازدواج ۱۳ سال است هرچند که اقداماتی در حال انجام است که تا سن ۱۵ سالگی افزایش داده شود، اما هنوز محقق نشده و متاسفانه در حوزه قضایی بروات به خصوص بخش‌های روستایی هنوز هم به سنت‌های قدیمی پایبند هستند و از کودکی فرزندان را به هم نسبت می‌دهند و در بزرگسالی در عمل انجام شده قرار گرفته و برای ازدواج اقدام می‌کنند».
شعار سال: افشاری افزود: «به دلیل منع قانونی، سعی می‌کنند به دادگاه مراجعه و تاییدیه دریافت کنند و دادگاه به دلیل محدودیت‌های قانونی و مشکلاتی که بعد از ازدواج این افراد کم سن و سال به وجود می‌آید، اجازه‌ی این کار را نمی‌دهد، اما متاسفانه خانواده‌ها به عاقدین محلی مراجعه کرده و عقد نکاح منعقد می‌شود و این در حالی است که بیش از ۵۰ درصد این ازدواج‌ها بعد از شش ماه منتهی به دادخواست طلاق می‌شود».

 معین افشاری، در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: «لازم است در این زمینه خانواده‌ها با جلوگیری از این‌گونه ازدواج‌ها و تبعاتی که می‌تواند در پی داشته باشد، آگاه باشند».

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: «تعداد ورودی پرونده‌ها به حوزه قضایی بروات از ابتدای سال گذشته تا پایان خرداد امسال ۹ هزار و ۷۹۹ پرونده بوده که پنج هزار و ۸۰۶ پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع و سه هزار و ۹۹۳ پرونده هم در دادگاه ثبت شده است».
 
افزایش ازدواج دختران زیر ۱۳ سال در بخش بروات بم

وی افزود: «دادگاه عمومی بروات تلفیقی از دادگاه و دادسرا است و تمامی پرونده‌هایی که امکان ثبت و مطرح شدن در دادگاه و دادسرا را داشته باشند در اینجا هم ثبت می‌شود و علاوه بر آن به پرونده‌های شعبه سرپرستی و پرونده‌های خانوادگی هم رسیدگی می‌شود».

افشاری با اشاره به موقعیت خاص حوزه قضایی بروات بیان کرد: «حساسیت و اهمیت این حوزه قضایی به دلیل وجود تنها سد خصوصی کشور، قسمت عمده‌ای از باغات و نخیلات، زندان، فرودگاه، منطقه ویژه اقتصادی که پنجمین گمرک پول‌ساز کشور است که حساسیت‌ها و توجه و مشکلات خاص خود را به دنبال خواهد داشت، همچنین پدافند هوایی، یگان پهپادی و مراکز آموزش حساس و استراتژیک این حوزه از بقیه حوزه‌های قضایی مرکز شهرستان هم بیش‌تر است».

این مقام قضایی با اشاره به کاهش امنیت جاده‌ای به دلیل خودرو‌های حامل تباع بیگانه و قاچاقچیان سوخت گفت: «ما در مسیری واقع شده‌ایم که جاده‌های ما جولانگاه اشخاصی از شهر‌ها و استان‌های مرزی است و به همین دلیل آمار استان کرمان در تصادفات منجر به فوت بالاست».

رئیس حوزه قضایی بخش بروات در بخش دیگری از سخنان خود درباره‌ی تغییر رنگ‌بندی شهرستان بم و بروات از زرد به قرمز گفت: «عامل اصلی این تغییر رنگ بندی برگزاری جلسات و نشست‌های انتخاباتی بود».

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صدای کرمان، تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۲۸۷۴، www.fardayekerman.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین