پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
کاتالیست قطعه‌ای است که در مسیر خروجی دود خودرو تعبیه می‌شود، بین موتور و اگزوز قرار دارد و تصفیه گاز‌های خروجی را انجام می‌دهد.

  شعار سال:این قطعه، گازهای پرخطر خروجی را تصفیه می‌کند و از قطعات سرامیکی تشکیل شده است که تعداد زیادی سوراخ‌ در آن وجود دارد. همچنین مواد ارزشمندی در این قطعه وجود دارد که در هنگام خروج گاز، آن را تصفیه می‌کند.
 
نصب کاتالیست بر روی خودروها در ایران از سال ۱۹۷۰ اجباری شد.
 
خودروهای ساخت داخل بعد از آن تاریخ به کاتالیست مجهز شدند، اما مساله این است که کاتالیست یک قطعه مصرفی است و بعد از مدتی باید تعویض شود.
 
این قطعه در عین حال قیمت بالایی دارد و قطعه گرانی به حساب می آید که باعث می‌شود بسیاری از مالکان خودرو از تعویض آن خودداری کنند، به طوری که بازار کاتالیست اجاره‌ای برای دریافت معاینه فنی نیز داغ است.


کاتالیست‌های تقلبی مصرف سوخت را بالا می‌برد
 
تولید کاتالیست‌های بی‌کیفیت موضوع دیگری است که این روزها رواج پیدا کرده است. کاتالیست‌سازان بزرگ می‌گویند بعضی شرکت‌ها برای برخورداری از سود حاصل از فروش این قطعات، کاتالیست‌های غیراستاندارد تولید کرده‌اند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری قطعه نیوز  ، تاریخ انتشار: 11 تیر 1400، کدخبر: 18163 ،www.ghatenews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین