پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
ارتش در روزهای منتهی به انقلاب به انقلابیون پیوست اما به دلیل نداشتن سوخت کافی، مشکلات بسیاری پیش رویش قرار گرفت.
شعار سال: اعتصاب شرکت نفت و کارکنان آن، نقش بسزایی در فلج شدن اقتصاد کشور و بلاتکلیفی نهادهایی، چون ارتش داشت. ارتش مقارن با روز‌های منتهی به انقلاب به امام و انقلابیون پیوست و اعلام وفاداری کرد؛ در این شرایط وخیم فرماندهی ارتش به دلیل نداشتن سوخت کافی با مشکلات اساسی مواجه شد:
«ربیعی قبول داشت که طرح مشخصی برای مقابله با اوضاع جاری وجود ندارد. شاه، همیشه انتظار تهدیدات خارجی را داشته است. این در اثر اعتصاب نفتی، ذخایر ارتش تحلیل رفته بود. تنها سوخت مصرفی ارتش و نیروی هوایی از طریق عربستان سعودی دریافت می‌شد که هم دریافت آن مشکل بود و هم گران تمام می‌شد. ربیعی پیش بینی کرده بود و ذخیره ده روز نیروی هوایی را حفظ کرده بود. نیروی زمینی آنقدر‌ها خوش‌شانس نبود. گازوئیل و بنزین مورد استفاده اتومبیل‌ها را هم نداشت. پیشنهاد کردم نیروی زمینی هم مقداری سوخت ذخیره کند. زیرا در صورت لزوم اقدام از سوی ارتش، اتومبیل‌ها و تجهیزات، به سوخت احتیاج خواهند داشت.»


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت کافه تاریخ، تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۴۰۹۳۶، www.cafetarikh.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین