پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۰۲۱
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
سازمان مبارزه با فقر «اوکسفام» اعلام کرد که در هر دقیقه ۱۱ نفر در جهان در اثر فقر می‌میرند و این تعداد بالاتر از فوتی‌های ناشی از کرونا است که هر دقیقه نزدیک به هفت نفر را می‌کشد.
شعار سال :سازمان بشردوستانه اوکسفام در گزارشی با عنوان «ویروس مرگ بیشتر می‌شود» تأکید کرد که ۱۵۵ میلیون نفر در سراسر جهان در حال حاضر در بحران از بین رفتن امنیت غذایی به سر می‌برد و این یعنی نزدیک به ۲۰ میلیون نفر بیشتر از سال گذشته است و دو سوم آن‌ها اکنون در کشور‌های خود از گرسنگی رنج می‌برند، زیرا در کشور‌های شان درگیری نظامی وجود دارد.

«آبی ماکسمان» رئیس این سازمان آمریکایی و مدیر اجرایی آن گفت: امروزه درگیری‌های مداوم و پیامد‌های اقتصادی کووید ۱۹ و بحران فزاینده آب و هوایی بیش از ۵۲۰ هزار نفر را در آستانه گرسنگی قرار داده است.

وی با اشاره به اثر درگیری‌ها در فزایندگی بحران گرسنگی گفت: استفاده از گرسنگی به عنوان یک سلاح جنگی ادامه دارد به گونه‌ای که غیرنظامیان از غذا و آب و کمک‌های انسانی محروم می‌شوند. زمانی که بازار‌ها بمباران می‌شوند و محصولات و حیوانات آن‌ها در معرض نابودی قرار می‌گیرد، مردم نمی‌توانند در امنیت زندگی کنند و یا به غذا دست یابند.

در گزارش اوکسفام آمده است که هزینه‌های نظامی در جهان به میزان ۵۱ میلیارد دلار در دوران شیوع کرونا افزایش یافته است و این مبلغ شش برابر چیزی است که سازمان ملل هزینه می‌کند.

بر اساس این گزارش «بدترین مناطق گرسنگی شدید» شامل کشور‌های افغانستان، اتیوپی، سودان جنوبی، سوریه و یمن می‌شود که همه آن‌ها نیز درگیر نزاع هستند.

در این گزارش آمده است که پدیده گرمایش زمین و پیامد‌های اقتصادی شیوع ویروس کرونا باعث افزایش ۴۰ درصدی بهای مواد غذایی شده است و این بالاترین افزایش از بیش از دو دهه پیش تا کنون است.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جماران نیوز، تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰، کدخبر:۱۵۱۶۵۰۱، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین