پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
نویسنده و روزنامه‌نگار اردنی در یاداشتی زیبا درباره وضعیت غزه نوشت: همه فقر این جهان و بدبختی این جهان و سختی زندگی در آن جمع شده است. اما غزه بزرگ‌ترین پیروزی و بزرگ‌ترین شکل کرامت و عزت را در تاریخ عرب رقم زده است. عجیب‌ترین چیز این است که کسانی که همه ثروت‌های جهان و تمام طلای جهان و سهام شرکت‌ها و هتل‌های غرب را در دست شان جمع کرده اند، تنها شکست ایجاد کردند.
شعار سال: «عبدالهادی راجی» نویسنده و روزنامه نگار اردنی در یاداشتی زیبا و شگفت انگیز درباره وضعیت غزه نوشت: در غزه نفتی وجود ندارد. ساکنان آن نه جی ام سی سوار می‌شوند و نه لندکروز. اما دارایی استراتژیکی آن‌ها ساحل دریاست. به نظر می‌رسد که ساحل دریا در جنگ پیروز می‌شود هنگامی که گاز و نفت شکسته شود و طلا سقوط کند.

در غزه آسمان خراش وجود ندارد و اسماعیل هنیه هواپیمای جامبو جت شخصی برای تفریح در مونت کارلو ندارد. همسر ابوعبیده، فرمانده گردان عزالدین القسام، در لندن از لویس ویتون خرید نمی‌کنند. اما او صاحب یک ملافه است که بالای پشت برای خشک کردن ملوخیا (نوعی سبزی) و فلفل قرمز پهن می‌کند. شاید ارزشمند‌ترین هدیه‌ای که او دارد، ابوعبیده است که او را هر روز برای خواندن فاتحه بر مزار احمد یاسین همراهی می‌کند. سخت‌ترین آرزوی او این است که همسرش زنده و سالم برگردد و بچه‌ها را در آغوش بکشد.
 
در غزه هیچ مزرعه خصوصی برای بزرگان قوم وجود ندارد

در غزه هیچ مزرعه خصوصی برای بزرگان قوم وجود ندارد. اگر کسی از آن‌ها بیمار شود، راهی برای انتقال او برای درمان به لندن نیست. تنها درمانش در بیمارستان‌های غزه مانند دیگران است. هیچ مرکزی وجود ندارد که مارک‌های لوکس مانند ماسیمو دوتی یا ونگلیس داشته باشد. مغاز‌های بسیاری وجود دارد که دشداشه و کفش‌های ساخت داخل دارند و هیچ کراواتی از مارک هیرمز دیده نمی‌شود. شاید بزرگ‌ترین تجملات یک غزه‌ای در لباس می‌تواند باشد که یک دشداشه بپوشد و با آن از طریق گذرگاه مخفی از مصر فرار کند. سپس آن‌ها آن را خراب کنند.

در غزه هیچ دوره‌ای برای اعضای گردان القسام وجود ندارد که در دانشکده‌های جنگ انگلیس برگزار می‌شود، فرمانده هان واحد‌های موشکی و شلیک کنندگان موشک‌ها به دانشکده جنگ در نوادا برای گذراندن برنامه‌های فرماندهی گردان و جنگ الکترونیکی نرفتند. آن‌ها مهم‌ترین دانشکده جنگی و ستاد در جهان را در اختیار دارند و این دانشکده مسجد است و مهم‌ترین برنامه نظامی برای پیروزی است.
 
بزرگ‌ترین تفریح اسماعیل هنیه در غزه، پوشیدن دشداشه اتو کشیده است

در غزه جی ام سی وجود ندارد که به خاطر صید و تفریح بیرون برود. هیچ کشتی تفریحی برای بزرگان قوم وجود ندارد که اعضای دولت آن را سوار شوند. آیا اسماعیل هنیه را سوار بر کشتی تفریحی و ماهیگیری تصور می‌کنید؟ در اصل بزرگ‌ترین تفریح اسماعیل هنیه در غزه، پوشیدن دشداشه اتو کشیده است. یک روز او بالای منبر رفت و با دشداشه اتو کشیده اش خطبه ایراد کرد. چه بسا این کار برای او به عنوان یک کار لوکس مسئولیت پذیری ثبت شود. درحالی که مسئولان عرب به داغ کردن مردم به خاطر تفریحات شان اقدام کردند.

عجیب در غزه؛ همه فقر این جهان و بدبختی این جهان و سختی زندگی در آن جمع شده است. اما غزه بزرگ‌ترین پیروزی و بزرگ‌ترین شکل کرامت و عزت را در تاریخ عرب رقم زده است.

عجیب‌ترین چیز این است که کسانی که همه ثروت‌های جهان و تمام طلای جهان و سهام شرکت‌ها و هتل‌های غرب را در دست شان جمع کرده اند، تنها شکست ایجاد کردند.

آیا غزه یک رمز و راز در تاریخ عرب است یا به همه عرب‌ها اکتفا کرده است؟ نمی‌دانم

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبستان، تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1400، کد خبر: 1057016، shabestan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین