پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۴۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۷
وزیر کشور در گزارشی به رییس جمهوری از ترخیص بیش از نیمی از خودرو‌های دپو شده در گمرکات کشور خبر داد و پیشنهاد کرد اقدامات لازم برای تعیین تکلیف خودرو‌های باقیمانده از سوی دستگاه‌های مربوطه تسریع شود.
شعار سال: عبدالرضا رحمانی فضلی گزارش اقدامات وزارت کشور، پیرامون تعیین تکلیف وضعیت خودرو‌های دپو شده در گمرکات کشور را به رییس جمهور ارائه کرد.

وزیر کشور در این گزارش آورده است: در سال ۱۳۹۸ با پیگیری این وزارت و همکاری گمرک ایران، آمار خودرو‌های بلاتکلیف و دپو شده در گمرکات سه استان بوشهر، خوزستان و هرمزگان، با تعداد (۵۱۰۸) دستگاه خودرو شناسایی و با ارسال گزارشات مربوطه به حضور حضرتعالی و موافقت آن مقام محترم با پیشنهادات تقدیمی، پرونده مربوطه با محوریت معاون محترم اقتصادی رییس جمهور، مورد پیگیری واقع و نهایتاً منجر به ابلاغ تصویبنامه شماره ۱۵۲۶۷۶/ت۵۷۳۹۴ هـ مورخ ۲۹-۱۱-۱۳۹۸ هیئت محترم وزیران شد.

وی ادامه داد: در اجرای تصویب‌نامه مذکور، تاکنون (۲۸۵۹) دستگاه خودرو از مجموع (۵۱۰۸) دستگاه خودروی بلاتکلیف (۵۶ درصد)، تعیین تکلیف و از گمرکات استان‌های مذکور ترخیص و تعداد (۲۲۴۹) دستگاه (معادل ۴۴ درصد) به دلائلی، چون داشتن پرونده قضایی، عدم ثبت سفارش و اظهار نشده به گمرکات در گمرکات موصوف، کماکان باقی مانده است.

وزیر کشور در ادامه پیشنهاد کرد تا در راستای تعیین تکلیف نهایی خودرو‌های باقیمانده و بلاتکلیف مورد اشاره، آن تعداد از خودرو‌هایی که به لحاظ موانع ناشی از ضوابط و مقررات جاری، بلاتکلیف مانده و امکان ترخیص آن‌ها وجود ندارد، اقدامات لازم برای تعیین تکلیف قانونی آن‌ها از سوی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارائی (گمرک ایران- سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی) تسریع شود.
 
ترخیص ۲۸۵۹ خودروی بلاتکلیف و دپو شده در گمرک

با توجه به اینکه مشکل عمده خودرو‌های باقی مانده در گمرکات ذکر شده، وجود پرونده قضایی است، لذا ضرورت دارد در این خصوص نیز، با هماهنگی و همکاری قوه قضائیه، تدابیر لازم اتخاذ شود.

رحمانی فضلی افزود: وزارت کشور با توجه به وظایف و مأموریت‌های حاکمیتی و بین بخشی، همواره مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را در سطح کشور رصد کرده و با راهبرد تسهیل‌گری و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، موضوعات مبتلابه کشور را در سال‌های اخیر مورد پیگیری قرار داده است.

وی گفت: یکی از مصادیق این امر، مشکلات مرتبط با تعیین تکلیف خودرو‌های وارداتی دپو شده و رسوب شده در گمرکات استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان بود که گزارش مشکلات و پیشنهادات مرتبط توسط این وزارت و با همکاری دیگر دستگاه‌ها و بالاخص گمرک برای رییس جمهور محترم ارسال شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۴۰۲۲۵۱، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین