پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۶۲۰
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
حجت‌الاسلام و المسلمین علی حکیمی، قرآن پژوه و از مولفان دائرةالمعارف الحیات صبح امروز، ۲۳ تیرماه، در سن ۷۸ سالگی در مشهد درگذشت.

شعار سال:حجت‌الاسلام و المسلمین علی حکیمی متولد ۱۳۲۲ در مشهد بود. او پس از گذراندن دوران ابتدایی و در سن ۱۴ سالگی به منظور گذران علوم اسلامی به مدرسه عالی نواب رفت. علی حکیمی دوران تحصیل خود را نزد اساتیدی همچون ادیب نیشابوری، آیت‌الله حاج میرزا احمد مدرس، آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی و آیت‌الله وحید خراسانی گذراند. او برادر علامه محمدرضا حکیمی و از شاگردان مرحوم آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی، عالم مکتب معارف خراسان، بود.

حکیمی به گفته خود از همان اوایل طلبگی به مطالعه برخی رشته‌های علوم روز و برون حوزه‌ای نیز پرداخت و آن مطالعات را همراه با آن درس‌ها یا در اوقات فراغت و تعطیلی درس‌ها ادامه داد.
 
از جمله کارهای ماندگار این استاد حوزه علمیه می‌توان به مشارکت در تألیف دائرةالمعارف «الحیات» همراه با برادر خود محمدرضا حکیمی اشاره کرد. این دایرةالمعارف مجموعه‌ای ۱۲ جلدی به زبان عربی، نوشته محمدرضا، علی و محمد حکیمی است که نگارش آن از سال ۱۳۵۳ آغاز و آخرین جلد آن در سال ۱۳۹۴ منتشر شد. نویسندگان هدف خود از نگارش این دائرةالمعارف را ارائه سیمای اسلام و تشیع، بر محور عدالت اجتماعی و آزادگی فردی برشمرده‌اند و منبع اصلی خود را قرآن و حدیث دانسته‌اند.
 


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا  ، تاریخ انتشار:   23 تیر   1400، کدخبر: ، www.isna.ir،1400042316811

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین