پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۳۵۶۲۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
استاد حکیمی در سال ۸۸ خطاب به جشنواره فارابی در انتقاد به علوم انسانی ایران گفته بود که" از دو مفهوم انسان و انسانیت، اولی در کوچه‌ها، سرگردان و دومی در کتاب‌ها "؛ و این پرسش را مطرح کرده بودند که علوم انسانی برای ثبت در کتاب‌ها و در دنیای ذهنیت است یا برای خدمت به انسان و حفظ حقوق انسان و پاسداری از کرامت انسان‌ها.
شعار سال:  محمدحسین شریف زادگان، استاد دانشگاه شهید بهشتی در یادداشتی تلگرامی نوشت: «درگذشت عالم روشن ضمیر، استاد محمدرضا حکیمی نویسنده و متفکری ارزشمندی که آموزه هایش هنوز در گوش هایمان زمزمه می‌کند؛ غم انگیز و حسرت آور است.

آموزش توحید و عبرت آموزی در کتاب "الحیاه" در ذائقه همه کسانی که دل به اصالت‌های مکتب اسلام و تشیع بسته اند، زنده و جاوید است.

از مرحوم استاد محمدرضا حکیمی دو آموزه مهم را می‌توان یادآوری نمود:

اول: استاد محمد رضا حکیمی به عنوان یک عالم دینی منادی عدالت اجتماعی و از بین بردن فقر در جامعه ایران بود. اگرچه از ایشان توقعی برای ارائه راهکار اقتصادی و اجتماعی برای ایجاد عدالت و کاهش فقر نمی‌رفت، ولی فریاد مستمر یک عالم دینی در مورد عدالت و فقرزدایی و "جامعه منهای فقر" بر اساس آموزه-های اسلامی برای جامعه ایران فرصت ارزنده‌ای است که متاسفانه از خیلی از عالمان دینی برنیامده است و نشان می‌دهد که اسلام و تشیع اصیل هرگز بی عدالتی و فقر را برنمی تابد.

هنوز فریاد استاد محمدرضا حکیمی در طنین است که: "اسلامی که در آن عدالت نباشد، اسلام نیست"

دوم: استاد حکیمی در سال ۸۸ خطاب به جشنواره فارابی در انتقاد به علوم انسانی ایران گفته بود که "از دو مفهوم انسان و انسانیت، اولی در کوچه ها، سرگردان و دومی در کتاب‌ها "؛ و این پرسش را مطرح کرده بودند که علوم انسانی برای ثبت در کتاب‌ها و در دنیای ذهنیت است یا برای خدمت به انسان و حفظ حقوق انسان و پاسداری از کرامت انسان ها.

این آموزه می‌تواند خطاب به دانشگاهیانی باشد که به نوشتن مقالاتی مشغولند که ممکن است دردی از جامعه پرمساله ایران حل نکند و صرفا در مجلات و کتاب‌ها مدفون می‌گردند.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جماران، کدخبر: ۱۵۲۲۲۴۶، تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
0
0
روحشون شاد
تا وقتی که هستند قدردانشان باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین