پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۶۳۷۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
قالیباف در صحبت صورت داده در جمع اعضای سازمان نظام پزشکی گفته است که از مشکلات تاکتیکی و راهبردی نظام، حذف تدریجی مردم در عرصه‌های مختلف و دولت گرایی حداکثری بوده است. مردمی که انقلاب را مدیون آن‌ها هستیم و جنگ به پشتوانه آن‌ها جلو رفت. ایشان می‌گویند که در هر موضوعی که امروز در آن موفقیت کسب شده، رد پای مردم وجود دارد. اما سوال ما اینجاست که چه شد که این شد جناب قالیباف؟
شعار سال: اگر کسی بشکل منصفانه و مشفقانه نپذیرد که نظام‌های چهارگانه تصمیم سازی، تصمیم گیری، سیاستگذاری و قدرت ورزی در جمهوری اسلامی ایران دچار اسیب و چالش است، یا منافق است، یا متعصب است یا نادان. شاید جور دیگری هم باشد که ما از آن دریچه نگاه نکرده ایم. بر همین اساس است که گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری بیان گردید و ریل گذاری شد و اگر نگوئیم اهمیت آن بیشتر از گام اول است، کمتر از آن نیست.

در گام دوم سه بازگشت مورد تاکید است. بازگشت و اصلاح و احیا و تقویت جمهوریت با نظرداشت مجدد به قانون اساسی، بازگشت و اصلاح و احیا و تقویت بعد اسلامی بودن نظام با نظرداشت به فقه پویا در دین مبین و در نهایت بازگشت و اصلاح و احیا و تقویت بعد انقلابی بودن، با نظر داشت و توجه ویژه به آرای حضرت امام و مقام معظم رهبری.

سوال اینجاست که کجای کارمان اشتباه بود که مردم شریک در انقلاب و حاضر در جبهه و جنگ را بتدریج در عرصه‌های مختلف کنار زدیم؟ چه شد که به سمت دولت گرایی حداکثری منجر به تقویت نظام بروکراتیک با پیامد بروکراسی غارت و پر و بال دادن به برخی از مفسدین روی آوردیم؟

چه شد که تاکید مان به سمت رشد و توسعه رفت و مباحث تعالی و تمدن سازی را فراموش کردیم؟

چه شد که خویشاوند سالاری، گعده گرایی دوستانه و محفل طلبی، جای خود را به شایسته سالاری داد؟

چه شد قانون گرایی حداکثری جای حقوق را گرفت و فقه پویا کم رنگ شد؟

چه شد که الگوی سرمایه داری در سه زیر نظام دست یابی به ثروت، نگاه داشت ثروت و استفاده از ثروت جای خود را به الگوی اسلامی داد؟

چه شد که با وجود تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، تمایل به اقتصاد تکاثری بجای اقتصاد کوثری داریم؟

جه شد که نگاه بینانسلی مان را به نگاه لحظه‌ای فروختیم و سه پاشنه آشیل یک تمدن یعنی جوانان، زنان و خانواده را به فراموشی سپردیم؟

چه شد که نمی‌خواهیم بپذیریم سه هسته سخت نظام یعنی امنیت، قضایی و نظامی، در گام دوم نیازمند بازمهندسی هستند؟

چه شد که اعتقادمان را به سرمایه اجتماعی از دست دادیم و به ظاهر گرایی گرایش پیدا کردیم؟

در دادگاه عدل خدایی و در زمانی که درون و نهان ما، چون بیرون و ظاهرمان آشکار است، چه پاسخی به انجام وظیفه در حوزه‌های سه گانه تربیت، آموزش و فرهنگ داریم؟
و...

می‌دانیم که با حرف و گلایه کار درست نمی‌شود. در گام دوم انقلاب عزمی جزم نیاز داریم و امید به سازندگی و احیا. توکل نیاز داریم و ارتقا ظرفیت‌های وجودی. نسل پروری می‌خواهیم و در عرصه بودن. باید ساخت، باید جلب رضایت کرد. جهاد جدید، جهاد مبتنی بر تمدن سازی اسلامی- ایرانی است.

دکتر جواد محمدقلی نیا
 
تعداد بازدید : 5

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین