پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۸۹۱
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
کن هافمن، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: بررسی داده‌های آموزشی ما نشان می‌دهد که گروهی کوچک از اتباع کلمبیایی دستگیر شده در جریان بررسی و تحقیقات درباره ترور ژووِنل موئیس، رئیس جمهوری هائیتی، در گذشته توسط ارتش آمریکا آموزش دیده اند.
شعار سال: کن هافمن، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: بررسی داده‌های آموزشی ما نشان می‌دهد که گروهی کوچک از اتباع کلمبیایی دستگیر شده در جریان بررسی و تحقیقات درباره ترور ژووِنل موئیس، رئیس جمهوری هائیتی، در گذشته توسط ارتش آمریکا آموزش دیده و در برنامه‌های آن شرکت داشتند و در عین حال عضو فعال نیرو‌های نظامی کلمبیا نیز بودند.

هافمن نگفت که چند نفر از این افراد آموزش نظامی دریافت کرده‌اند، اما این را اعلام کرد که برنامه‌های آموزشی بر مبنای رعایت حقوق بشر و بر اساس اجرای قانون بوده و ارتش‌ها باید تابع رهبری مدنی باشند که به صورت دموکراتیک انتخاب شده است.

وی افزود: بررسی پنتاگون درباره این موضوع در جریان است.

بررسی‌های پنتاگون در این باره پس از آن صورت گرفته که مقام‌های هائیتی اعلام کردند، دو کلمبیایی ترور موئیس را برنامه‌ریزی و سازماندهی کردند.

خورخه لوئیس وارگاس، رئیس پلیس هائیتی گفت: می‌دانیم که “جرمن ریورا” و “دوبرنی کاپادور” از شهروندان کلمبیایی در برنامه ریزی و سازماندهی اولیه عملیات ترور رئیس جمهوری هائیتی دست داشته و برای این منظور، با افراد بیشتری در هائیتی تماس داشتند.

ایوان دوکو، رئیس جمهوری کلمبیا نیز روز پنجشنبه گفته بود که سایرین می‌دانستند جرمی قرار است رخ دهد و ادامه داد: همه چیز نشان می‌دهد افرادی که در این عملیات دست داشتند از آن اطلاع دقیق داشته‌اند.

پس از درخواست مقام‌های هائیتی، تیمی از مقام‌های ارشد آمریکایی به هائیتی رفته‌اند تا به این دولت حوزه کارائیب برای برقراری ثبات در این کشور در پی ترور رئیس جمهوری کمک کنند.

ترور موئیس به خلا قدرت در هائیتی بدل شده و بسیاری از مقام‌های این کشور در تکاپو برای جانشینی وی در بحبوحه افزایش ناآرامی‌های مدنی و خشونت‌های بیشمار هستند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۸۵۲۶۴، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین