پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
مراجع تقلید در دیدار رییس جدید دستگاه قضا با توصیه بر تلاش برای حذف دلال بازی، رانت خواری، ربا و دیرکرد بانکی بر حفظ و تقویت امنیت قضایی و اقتصادی تاکید کردند.
شعارسال: حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز جمعه و در آغاز دوره ریاست خود بر دستگاه قضا با سفر به شهر مقدس قم و زیارت مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) ضمن دیدار با مراجع تقلید گزارشی از روند اقدامات و برنامه‌های دستگاه قضا ارائه کرد. در این دیدار‌ها مراجع تقلید توصیه‌هایی به رییس دستگاه قضا داشتند که بخشی از آن به شرح زیر است:

جلوی دلال بازی و واسطه گری و رانت خواری را بگیرید
مراجع قم به «غلامحسین محسنی اژه‌ای» توصیه‌هایی کردند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با اشاره به معضل دلال بازی و واسطه گری و رانت خواری تصریح کرد: باید با جدیت جلوی این امور گرفته شود تا بازار آشفته، آرامش یابد.

وی در این دیدار، ابراز داشت: من فکر میکنم قوه قضائیه قوی‌ترین قوه هاست برای اینکه قوای دیگر مثل این قوه نمی‌توانند مقصودشان را عملی کنند. دولت تا مجلس تصویب نکند نمی‌تواند کاری کند.

این مرجع تقلید بیان داشت: مجلس هم به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و تا قوانین تصویب شد و ابلاغ شود و اجرا شود طول می‌کشد، ولی قوه قضائیه این قدرت و اختیار را دارد که جلوی فساد و مفسدین را بگیرد و حکم صادر کند و این خیلی مهم است.

وی در ادامه افزود: قوه قضائیه باید از توان و ظرفیت خود به صورت حداکثری استفاده کند البته موانعی بر سر راه قوه قضائیه وجود دارد که بعضی از این موانع قابل برداشت و بعضی از آن غیر قابل برداشت.

وی یکی از موانعی قابل رفع را طولانی شدن مدت دادرسی برشمرده وگفت: اگر تشریفات رسیدگی به پرونده‌ها کوتاه شود به طوری که مردم نتایج کار را زودتر ببینند و به نتیجه برسد مشکلاتشان کم خواهد شد

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به معضل دلال بازی و واسطه گری و رانت خواری تصریح کرد: باید با جدیت جلوی این امور گرفته شود تا بازار آشفته، آرامش یابد.

حوزه آمادگی دارد با تربیت قاضی دستگاه قضا را یاری دهد

مراجع قم به «غلامحسین محسنی اژه‌ای» توصیه‌هایی کردند

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در این دیدار با استقبال از اظهارات رئیس دستگاه قضا برای جذب قضات از حوزه‌های علمیه، اظهار داشت: متأسفانه جریان‌هایی به وجود آمده که حوزه را کنار زده‌اند و آنگونه که باید و شاید، به حوزه توجه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه آمادگی دارد با تربیت قاضی دستگاه قضا را در تأمین نیروی انسانی مورد نیازش یاری دهد، اما لازم است برای برنامه‌ریزی بهتر، جلسات مشترک هم‌اندیشی صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: امروز دشمنان فراوانی هستند که همه امکانات را برای هجمه به اسلام به کار گرفته‌اند که باید در برابر آن‌ها متحد و مجهز شویم.

آیت‌الله نوری همدانی همچنین با ابراز خرسندی از مواضع رئیس دستگاه قضا برای رفع مشکلات مردم از طریق حمایت از تولید و حل معضل بیکاری ابراز امیدواری کرد با همدلی همه بخش ها، فضای انقلابی برای خدمت به مردم به وجود آید.

امنیت قضایی و اقتصادی را در کشور فراهم کنید


مراجع قم به «غلامحسین محسنی اژه‌ای» توصیه‌هایی کردند

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید در دیدار رییس دستگاه قضا گفت: باید سرمایه‌های خارج کشور را به سمت داخل جذب کنید و امنیت قضایی و اقتصادی را در کشور فراهم کنید.

وی به ذکر توصیه‌هایی به رئیس دستگاه قضا پرداخته و با تاکید بر ارائه مباحث فقهی برای قضات جهت جلوگیری از اطاله دادرسی و با ابزار امیدواری از تلاش‌های دستگاه قضا برای حمایت از تولید، گفت: باید سرمایه‌های خارج کشور را به سمت داخل جذب کنید و امنیت قضایی و اقتصادی را در کشور فراهم کنید.

این مرجع تقلید بیان داشت: ما سعی می‌کنیم به سوالات فقهی شما پاسخ دهیم تا شما هم شب و روز برای رفع مشکلات معیشتی و امنیتی کار کنید.

وی از رئیس جدید دستگاه قضا خواست تا مسیر تحول را با قدرت ادامه دهد و از خود یادگاری ارزشمند به جا بگذارد که موجب رضایت و خرسندی عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام شود.

دستگاه قضایی با تمام توان برای ریشه کنی ربا تلاش کند

مراجع قم به «غلامحسین محسنی اژه‌ای» توصیه‌هایی کردند

آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید نیزدر دیدار محسنی اژه‌ای با بیان این که انتظار داریم دستگاه قضا ربا را از جامعه حذف کند ابراز کرد: متاسفانه ربا با اسامی مختلفی از جمله دیرکرد در جامعه وجود دارد و دستگاه قضایی باید با تمام توان در رفع این آسیب تلاش کند.

وی ضمن تاکید بر رفع هر چه سریع‌تر این مشکل خاطرنشان کرد: در روحیات رئیس جدید دستگاه قضا می‌بینیم که در حد توان این مشکل را بتواند مرتفع کند.

سهم‌خواهان بعد از انقلاب باید روز قیامت پاسخگو باشند

مراجع قم به «غلامحسین محسنی اژه‌ای» توصیه‌هایی کردند


همچنین تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیز در دیدار با رییس قوه قضاییه گفت: خطوط و جریان‌هایی که بعد پیروزی انقلاب در صحنه آمدند و سهم‌خواهی کردند بدانند در روز قیامت مسؤول هستند و باید پاسخگو باشند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی با بیان اینکه با اتفاقات سیاسی اخیر اوضاع از نظر کاری آسان‌تر شده است، اظهار کرد: مؤمنین در این ماه یاد حضرت موسی را گرامی می‌دارند و نمازی اقامه می‌کنند که این نماز برای ما پیامی مهم دارد و نشان می‌دهد که ایشان نسبت به مفسدین نگران بودند و نمی‌توانستند مشاهده کنند که متقین از دست می‌روند، ایشان آنچه که در توان داشت گذاشت، اما در نهایت مردم حاضر شدند به سامری روی بیاورند.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) امتی را تحویل داد که این امت این روز‌ها می‌تواند در سطح جهان تاثیرگذار باشد و در عصر غیبت امام، برداشتن پرچم امام اهمیت بسیاری دارد.

وی خدمت به نظام اسلامی را ارزشمند خواند و افزود: ما هر چقدر به نظام خدمت کنیم در حقیقت برای ظهور امام زمان (عج) زمینه‌سازی کرده‌ایم.

دیدار با فضلا و علمای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از دیگر برنامه‌های رئیس دستگاه قضا در این سفر است.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از همشهری‌آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۱۴۸۰۰، hamshahrionline.ir.
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین