پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۰۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام ربانی را به نمایندگی ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی منصوب کردند.
شعارسال: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام ربانی را به نمایندگی، ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی منصوب کردند. متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیدحسن ربانی دامت توفیقاته

با توجه به پایان یافتن ماموریت جناب حجت‌الاسلام تقوی در وزارت جهاد کشاورزی و با تقدیر از خدمات ایشان، جنابعالی را که بحمدالله از سوابق مدیریت جهادی و کارآمد برخوردار می‌باشید به نمایندگی در آن وزارت منصوب می‌کنم. شرح وظائف قانونی در احکام مربوطه آمده است. امید است با نشاط کاری و ابتکاری که در جنابعالی هست حضور جنابعالی به پیشرفت مطلوب امور کمک کند.

والسلام علیکم و رحمةالله

سیّدعلی خامنه‌ای

۲۶ تیر ۱۴۰۰
 
 
 
انتصاب حجت‌الاسلام ربانی به نمایندگی ولی‌فقیه در جهادکشاورزی + رزومه



زندگی نامه حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی فرزند مرحوم ایت الله سید ابراهیم ربانی قدس سره از بزرگان و علمای به نام تربت حیدریه در استان خراسان می‌باشند
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی فرزند مرحوم ایت الله سید ابراهیم ربانی قدس سره از بزرگان و علمای به نام تربت حیدریه در استان خراسان می‌باشند

تولد

ایشان در سال ۱۳۳۳ در شهرستان تربت حیدریه بدنیا آمدند.

تحصیلات حوزوی

تحصیلات ابتدایی و سپس دروس مقدمات حوزه را در تربت حیدریه گذراند؛ و برای ادامه سطوح حوزه به مشهد عزیمت جسته و در مدرسه آیت الله موسوی نژاد از محضر علمای مشهد بهره جستند.

تبلیغ

از ابتدای جوانی علاقه زیادی به تبلیغ و ارشاد مردم داشتند لذا به مناطق محروم سفر می‌کردند و به تبلیغ دین پرداختند. از همین رو بود که سفر‌های زیادی به منطقه مسجد سلیمان نموده و تاثیرات زیادی بر اهالی این شهر داشتند. قبل از انقلاب با حضور در این شهر به تربیت نسل جوان این شهر همت گماشتند. بعد از انقلاب نیز در آن بهبوهه فعالیت‌های ضد دینی گروهک‌های ضد انقلاب با برپایی جایگاه‌های دینی و معنوی مثل نماز جمعه و میعاد گاه وحدت جوانان بسیاری را جذب کرده و به فضای معنوی شهرمسجدسلیمان رنگ و روی دیگری بخشیدند.

فعالیت‌ها

ایشان در به ثمر رساندن انقلاب فعالیت‌های فراوانی داشته و و مسوولیت‌های زیادی را از همان ابتدای انقلاب به دوش کشیدند.

پس از انقلاب نیز فعالیت‌های چشم گیری را در مسجدسلیمان آغاز کرد که از جمله می‌توان به منصب امامت جمعه در این اشاره کرد که توانستند آثار و فعالیت‌های خوبی را از خود به جای بگذارد.

از جمله فعالیت‌های چشم گیر ایشان در مسجدسلیمان راه اندازی و تأسیس حوزه علمیه بود که در دوبخش مدرسه المهدی عجل الله تعالی فرجه برای برادران و مدرسه الزهرا سلام الله علی‌ها برای خواهران که در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۹ با کمک جمعی از اساتید حوزه از جمله مرحوم محمدی نجات اقدام به تأسیس این حوزه مقدسه نمودند.

در قم ایشان از محضر بزرگانی همچون مرحوم ایت الله العظمی میرزا جواد تبریزی ومرحوم ایت الله العظمی روحانی بهره برد

در تهران هم ایشان در بعضی از دانشگاه‌ها به تدریس مشغول بود

مسئولیت‌ها

ایشان بخاطر توانایی‌ها و لیاقت‌هایی که از خود نشان دادند منصب‌های سختی را به عنوان نماینده مقام معظم رهبری ایفای نقش نمودند و بخاطر علاقه زیادی که به تقریب بین مذاهب داشتند به عنوان نماینده ولی فقیه در امور اهل تسنن در سیستان و بلوچستان خدمت وافری به وحدت و تالیف قلوب نمود.

همچنین ایشان به عنوان رئیس مرکز جهانی وقت جامة المصطفی کنونی و نائب رئیس مجمع تقریب مذاهب فعالیت‌های چشم گیری داشتند.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۴۰۶۲۷۰، irna.ir و dte.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین