پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
حسن نوروزی گفت: برنامه‌ای جهت تعیین مجازات اعدام برای قاچاقچیان انسان نداریم و فقط می‌خواهیم میزان مجازات حبس آن را افزایش دهیم.
شعار سال: حسن نوروزی، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور کار قرار گرفتن لایحه «مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرز‌های کشور» گفت: قانون درخصوص قاچاق انسان و مجازات قاچاقچیان داریم، اما نیاز به اصلاحاتی دارد که قرار است تحت عنوان لایحه، یکشنبه هفته آینده در کارگروه حقوق جزا و جرم شناسی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

او درباره جزئیات رسیدگی به این لایحه افزود: درحال حاضر قاچاق انسان و اعضای بدن او از جمله قلب، کلیه و... چه از داخل کشور به خارج و بالعکس؛ از خارج به داخل ممنوع است و جرم انگاری شده و کسانی که به این عمل شانی بپردازند مجازات خواهند شد، اما قرار است به همراه نمایندگان در نوع مجازات آن بازنگری کنیم.

نوروزی با اشاره به تشدید مجازات در این قانون تصریح کرد: تعریف قاچاق انسان، قاچاق اعضای بدن، عبوردهندگان از مرز را باید تعریف و مجازات آن را تشدید کنیم یعنی میزان حبس را افزایش دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه نوع مجازاتی برای قاچاقچیان انسان و اعضای بدن او درنظر گرفته خواهد شد؟ گفت: برنامه‌ای جهت تعیین مجازات اعدام برای قاچاقچیان انسان نداریم و می‌خواهیم فقط میزان مجازات حبس آن را افزایش دهیم.

او ادامه داد: میزان مجازات قاچاق انسان و قاچاق اعضای بدن بایکدیگر تفاوت دارد که در کارگروهی که نام بردم این موارد رسیدگی خواهد شد.

نوروزی در پایان تاکید کرد: هنگام رسیدگی به لایحه «مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرز‌های کشور» مجازاتی تعیین خواهیم کرد تا جنبه بازدارنده داشته باشد و فردی نتواند چه انسان و چه اعضای بدن او را قاچاق کند.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۰۸۰۵۷، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین