پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۱۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
عباس علی آبادی گفت: در حال حاضر مشغول ساخت نیروگاه خورشیدی در افغانستان هستیم و پنل‌های خورشیدی آن در بسیاری از مناطق کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
شعار سال: عباس علی آبادی در نشست مطبوعاتی رونمایی از اولین ایستگاه شارژ خورشیدی خودروی برقی در گروه مپنا در استان البرز، اظهار کرد: خودرو‌های برقی در مقایسه با خودرو‌هایی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند مزیت‌های زیادی دارند که از میان آن‌ها می‌توان به تنوع انرژی‌هایی نام برد که می‌توان برای به حرکت درآوردن این خودرو‌ها استفاده کرد.

 وی ادامه داد: خودرو‌های برق سیستم‌هایی مربوط به آینده است که نقش به سزایی در کاهش آسیب به محیط زیست، کاهش آلودگی‌ها و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی دارند.

وی توضیح داد: مپنا در حال انجام کار بزرگی است که آن ایجاد سامانه عظیم تولید خودرو‌های الکتریکی و سیستم شارژ خودرو است.

این مسئول با اشاره به اینکه کشور در حال حاضر با چالش جدی خاموشی مواجه است، توضیح داد: مصرف نامتوازن برق در کشور باعث شده در برخی ساعات با کمبود برق مواجه باشیم و کار به جایی رسیده که کارخانه‌ها را خاموش کرده‌ایم تا کولر‌ها روشن بمانند.

علی آبادی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم هم کار کنیم و هم زندگی باید روند مصرف را مدیریت کنیم، افزود: راه حل این مشکل ایجاد منبع ذخیره برق در هر خانه است که منجر به اصلاح شیوه مصرف و مدیریت درست هم می‌شود.

وی ابراز کرد: ایجاد منابع ذخیره انرژی در کارخانه‌ها با ظرفیت مگاوات باعث می‌شود چرخ واحد‌های تولیدی در ساعات اوج مصرف برق از حرکت نایستد.

علی آبادی اضافه کرد: این ذخیره کننده‌های انرژی در کلاس جهانی و با بهترین کیفیت توسط متخصصان ایرانی ساخته می‌شود.

وی ابراز کرد: با این سیستم امکان ذخیره برق در ساعت کم باری شبکه و استفاده از آن در ساعات پیک مصرف وجود دارد.
 
مپنا و ساخت نیروگاه خورشیدی در افغانستان

مدیرعامل مپنا توضیح داد: کشور در شرایط حساسی قرار دارد و همه ما وظیفه داریم به هر شیوه که می‌توانیم برای افزایش امید و همدلی بین مردم تلاش کنیم.

این مسئول تاکید کرد: خوردو‌های که مپنا عرضه کرده واقعا در کلاس جهانی است و از لحاظ فناوری فاصله چندانی با استاندارد‌های جهانی ندارد.

این مسئول اضافه کرد: ما اتوبوس برقی را صنعتی کردیم که این اتوبوس با طراحی ایرانی و تولیدات ایرانی ساخته شده است و به زودی با کرمان موتور محصول مشترکی خواهیم داشت.

مدیرعامل مپنا گفت: ایجاد سامانه حرکتی این خودرو با مپنا و تولید اتاقک و بخش سخت افزاری آن را شرکت خودرو ساز به عهده دارد.

علی آبادی ابراز کرد: به دنبال به روز کردن باتری‌های خودرو‌های برقی هستیم تا بتوانیم با حجم بیشتر و وزرن کمتر این باتری‌ها را تولید کنیم.

وی ادامه داد: ماشین درست کردن کار سختی نیست و قسمت مهم ماجرا ان است که بتوانیم این خودرو را در قالب صنعتی، با حجم انبوه و استاندارد‌های مشخص شده به بازار عرضه کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ما به دنبال تولید محصولات با کیفیت و در خور شان مردم هستیم، افزود: مپنا و وزارت ارتباط تنگاتنگی دارند بسیاری از تولیدات آن در سازه‌های وزارت نیرو استفاده می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر مشغول ساخت نیروگاه خورشیدی در افغانستان هستیم و پنل‌های خورشیدی آن در بسیاری از مناطق کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ابراز کرد: به دنبال ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودرو در مناطق مختلف کشور هستیم تا مردم به این اطمینان برسند که اگر خودروی برقی می‌خرند به دلیل کمبود منبع تغذیه کننده در راه نمی‌مانند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۴۰۰۰۴۲۷۱۹۵۶۶، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین