پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۴۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
طی توافق وزارتخانه‌های صمت و نیرو، کارخانه‌های تولید سیمان از ساعت ۲۴ تا ۸ با ۱۰۰ درصد توان و در طول روز با ۳۰ درصد توان به فعالیت خواهند پرداخت و با این روند در چند روز آینده مشکل کمبود سیمان به صورت کامل حل خواهد شد.
شعار سال : تازه‌ترین اخبار دریافتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) حاکی از آن است که با توجه به افزایش دما و نیاز بخش خانوار و جلوگیری از قطعی برق منازل خانگی، مقداری از برق صنایع پرمصرف به بخش شهری اختصاص داده شد تا مردم آسایش بیشتری داشته باشند و به این علت تولید کارخانه‌های سیمان هم کاهش پیدا کرد و حالا با حل این مشکل با توجه به کاهش تدریجی دما و تامین برق مورد نیاز کارخانه‌های سیمان، روال عادی تولید در روز‌های آتی دنبال شده و کمبود سیمان جبران خواهد شد.
 
 
بازار سیمان از هفته آینده تامین می‌شود
 

باتوجه به توافق صورت گرفته بین وزارت صمت و وزارت نیرو مقرر شده است که در این ایام کارخانه‌های تولید سیمان از ساعت ۲۴ تا ۸ با ۱۰۰ درصد توان تولید خود و در طول روز با ۳۰ درصد توان به فعالیت بپردازند.
بر این اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر شده که کارخانه‌های سیمان تا بیشترین ظرفیت خود را به پروژه‌های عمرانی و ساختمانی اختصاص دهند تا کمبود‌های چند روز اخیر و توقف پروژه‌های عمرانی و ساخت و ساز برطرف شود.
 به دنبال کاهش ۹۰ درصدی برق کارخانجات، قیمت سیمان در تهران به پاکتی ۷۰ هزار تومان رسیده و شنیده‌ها از برخی شهرستان‌ها حکایت از سیمان ۱۰۰ هزار تومانی دارد؛ سازندگان می‌گویند که در حال حاضر بسیاری از کارگاه‌های ساختمانی به تعطیلی کشیده شده‌اند.

در همین راستا معاون طرح و برنامه وزارت صمت نیز به ایسنا گفته بود که تداوم قطعی برق در صنعت کشور به دلیل اثرگذاری مستقیم در بازار و کاهش تولید به صلاح اقتصاد نیست.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۲۷ تیر ۱۴۰۰، کدخبر:۱۴۰۰۰۴۲۷۱۹۹۰۵، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین