پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۱۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
وب‌سایت‌های متعلق به شرکت‌های فناوری، پروازی و حمل‌ونقل در آمریکا، کانادا و برخی کشور‌های دیگر به احتمال حمله سایبری به‌طور ناگهانی از کار افتادند.
شعار سال: خبرنگار الجزیره گزارش داد که فعالیت وب‌سایت‌های متعلق به شرکت‌های فناوری، پروازی و حمل‌ونقل در شرق آمریکا به‌طور ناگهانی متوقف شده است.

همچنین منابع خبری اعلام کردند این قطعی به‌دلیل حملات سایبری احتمالی در وب‌سایت‌ها، جهانی است و در حال حاضر در آمریکا، کانادا، و چند کشور دیگر نیز اختلال گزارش شده است.

در کانادا وبگاه‌های ازکار افتاده وب‌سایت‌های متعلق به «ویال بانک کانادا، بانک مونترال، بانکداری مستقیم تنجرین، سوپرمارکت لوبلاز» هستند.

در آمریکا «آمازون، ایر بی‌ان‌بی، فدکس، اچ‌بی‌او مکس، زوماتو» از کار افتادن وبگاه‌های خود را گزارش دادند.

همچنین سایت المپیک نیز هم‌اکنون از کار افتاده است.

مشکل قطعی وبگاه برخی شرکت‌های جهان برطرف شد

اندکی پس از اعلام خبر قطع وبگاه‌های برخی شرکت‌ها در سرتاسر جهان، شرکت‌های اینترنتی از برطرف شدن مشکل و برقراری ارتباط خبر دادند.

ایندیپندنت درباره این قطعی گسترده با بیان آن‌که این مشکلی زیرساختی است، نوشت: «پیش از این مشکلاتی از این قبیل به‌دلیل مشکل در وبگاه‌ها یا شرکت‌ها نبودند، به نظر می‌رسد این مشکل از طرف شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت باشد.»

شرکت اینترنتی آمریکاییِ «آکامای» در پیامی توییتری با بیان آن‌که دلیل قطعی امروز اینترنت هک شدن نبوده است، اعلام کرد: «در حال حاضر به فعالیت عادی خود بازگشته‌ایم. نظارت می‌کنیم تا مطمئن شویم تأثیرات قطعی امروز به‌طور کامل رفع شده است.»

وبگاه‌های متعلق به «مک‌دونالد، آمازون، اورنوت، والت دیزتی، اچ‌بی‌او مکس، بریتیش ایرویز، و فیفا» از آمریکا و انگلستان تنها تعدادی از بسیاری از وبگاه‌هایی است که شامگاه امروز با قطعی مواجه شدند. همچنین آلمان نیز از قطعی برخی از وب‌سایت‌های مهم در این کشور خبر داد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۸۲۹۸۴۱، yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین