پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۰۱۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
یکی از فرماندهان کتائب حزب‌الله عراق درباره اصرار آمریکا بر ادامه حضور نیروهای این کشور در خاک عراق هشدار داد.
شعارسال: «ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله هشدار داد که اگر آمریکا نظامیان خود را از عراق خارج نکند، مقاومت به عملیات خود ادامه خواهد داد.

وی امروز شنبه در واکنش به حرف و حدیث‌ها درباره تداوم حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق در حساب توییتری خود نوشت: «اگر آمریکا نیرو‌های خود را از عراق خارج نکند، مقاومت به عملیات خود تا خروج آخرین سرباز آمریکایی ادامه خواهد داد».

مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله تصریح کرد: اگر دشمن به‌صراحت خروج نیرو‌های خود را اعلام نکند و بعد از اعلام علنی به‌صورت میدانی از طریق کمیته‌های پارلمانی ملی و امنیتی توانمند این مسئله (عدم خروج نیروها) تأیید شود، مقاومت در همه مناطق اقدام به تشدید عملیات خود تا خروج آخرین نظامی ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به دور جدید گفتگو‌های راهبردی دو کشور در واشنگتن تأکید کرد که این گفتگو‌ها هرگز عراقی‌ها را فریب نخواهد داد.

فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق دیروز جمعه که برای پیگیری مذاکرات و گفتگو‌های راهبردی بین این کشور و آمریکا بر سر حضور نظامیان این کشور در عراق راهی این کشور شده است، بعد از دیدار با همتای آمریکایی خود، در کنفرانس خبری مشترک گفت که عراقی‌ها همچنان بی‌نیاز از نظامیان آمریکایی نیستند. قرار است دوشنبه «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق نیز راهی واشنگتن شود.

اظهارات وزیر خارجه عراق واکنش منفی برخی از سیاسیون و گروه‌های عراق را در پی داشته است. فؤاد حسین در حالی از ضرورت بقای نیرو‌های آمریکایی سخن گفته است که «قاسم الاعرجی»، وزیر کشور سابق و مشاور امنیت ملی فعلی عراق که در گفتگو‌های راهبردی حضور دارد، در موضع‌گیری مخالف با وی، خواستار تسریع در خروج این نیرو‌ها شده است.

نیروهای آمریکا هرچه سریع‌تر باید از عراق خارج شوند


ابوعلی العسکری به انفجار تروریستی اخیر در شهرک صدر عراق که دست‌کم ۳۰ کشته و ۵۰ زخمی به‌جای گذاشت، اشاره کرد و افزود: انفجار جنایت‌کارانه اخیر در شهرک الصدر بغداد که به‌دست عناصر وابسته به آمریکا اجرا شد، هرگز نمی‌تواند برای باقی ماندن نیرو‌های اشغالگر بهانه‌تراشی کند.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۲۵۴۳۱۰۴، tasnimnews.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین