پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۵۲۴۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در واکنش به تقلب‌هایی که در آزمون‌های مجازی صورت می‌گیرد، گفت: به دلیل مجازی بودن امتحانات این مورد بعید نیست، اما خوشبختانه برای ما گزارشی در این زمینه ارائه نشده است.

شعار سال: «مختار جلالی جواران» معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در  پاسخ به گلایه برخی از دانشجویان مراکز علمی کاربردی از مشکلات و کیفیت پایین آموزش‌های مجازی اظهار داشت: آموزش به شکل ترکیبی (مجازی و حضوری) خوب است و معمولا آموزش مجازی مشکلات خاص خودش را دارد. به عنوان مثال با مسائلی از جمله سرعت پایین اینترنت، قطعی برق، عدم ارتباط حضوری و… مواجه هستیم.سعی شده است، طی شیوه نامه‌ها و دستوالعمل‌های لازم از مدرسین بخواهیم که به شکل آفلاین و آنلاین مطالب خود را برای دانشجویان ارائه کنند.
 
وی توضیح داد: در برخی آموزش‌ها هم توانستیم استانداردهای لازم را داشته باشیم، اما متاسفانه شرایط به خصوص برای رشته‌های فنی که بخش عملی دارند دشوار بوده است، اغلب رشته‌های ما نیز فنی و مهارتی است. امیدواریم با عادی شدن شرایط و سرعت گرفتن واکسیناسیون بتوانیم در ترم آینده و به خصوص در مهرماه در بخش اعظمی از استان‌ها کلاس‌ها را به صورت حضوری یا ترکیبی برگزار کنیم.
 
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره تعیین تکلیف برگزاری دروس عملی این دانشگاه گفت: در دانشگاه علمی کاربردی ۷۰ درصد دروس عملی و مهارتی و ۳۰ درصد نظری هستند. اگر ستاد کرونای استان به ما اجازه بدهد کلاس‌ها به شکل حضوری برگزار خواهد شد. البته باید کلاس‌های عملی و آزمون‌ها حتما به صورت حضوری باشد، یعنی زمانی این دروس ارائه خواهند شد که وضعیت عادی و آبی باشد تا افراد بتوانند در کارگاه، آزمایشگاه، کارخانه، گلخانه و… حضوری برگزار شوند.
 
وی در واکنش به تقلب‌هایی که در آزمون‌های مجازی صورت می‌گیرد، گفت: به دلیل مجازی بودن امتحانات این مورد بعید نیست، اما خوشبختانه برای ما گزارشی در این زمینه ارائه نشده است، ضمن اینکه ما از روسای استانی خواسته بودیم نظارت دقیق و کاملی داشته باشند. از طرفی سامانه امتحانی دانشگاه نیز حضور دانشجویان را در امتحان کنترل می‌کند.
 
جلالی درباره تقلب در امتحان و به جای دیگران امتحان دادن گفت: این مایه تاسف برای آموزش کشور است و با انجام تدابیر لازم، باید از این تخلفات پیشگیری شود. برای جلوگیری از پدیده تقلب علاوه بر نظارت دقیق‌تر ما برای مراکز و مدرسین بخشنامه کردیم که ارزیابی‌‎های خود را در طول ترم انجام دهند و بخشی اصلی نمره پایان ترم در طول ترم کسب و بخش کمی از نمره را امتحان پایان ترم تشکیل می‌داد.
 
وی در خصوص شیوه مدیریت و نظارت امتحان گفت: ما در طول ترم از سامانه‌هایی استفاده کردیم که توسط ستاد اصلی و واحد استانی قابل رصد است. عمده ارزیابی‌ها در طول ترم انجام شده و بخش کوچکی از نمره به پایان ترم اختصاص داده شد.
 
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی توضیح داد: ما یک بخش آزمون‌های متمرکز داریم که در این بخش، دانشجویان ۲۶ درس را با هم در یک زمان امتحان می‌دهند، در اینجا نظارت و کنترل خیلی بیشتر بوده و امکان تقلب خیلی کاهش می‌یابد.
 
جلالی تاکید کرد: امیدواریم با واکسیناسیون عمومی و بهبود شرایط کرونا بتوانیم چند ماه آینده کلاس‌ها را به شکل حضوری داشته باشیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا از مهر ماه دانشگاه علمی کاربردی به شکل حضوری میزبان دانشجویان خواهد بود؟ گفت: ما همگام با ضوابط ستاد ملی مقابله با کرونا، از روسای دانشگاه‌های علمی کابردی در سراسر کشور خواستیم که با کسب مجوز از ستادهای کرونای استان، کلاس‌های حضوری داشته باشند.
 
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: اخذ مجوز برگزاری کلاس‌های حضوری به شکل استثنا برای این بوده که اولا دانشجویان ما خوابگاه ندارند، زیرا بومی هستند. دوما اینکه برخی کلاس‌ها با تعداد ۱۰ تا ۱۵ نفر دانشجو تشکیل می‌شود به همین دلیل توانستیم در برخی استان‌ها مجوز برگزاری حضوری کلاس‌ها را بگیریم.
 
وی ادامه داد: اکنون هم پیگیر مجوز برای کلاس‌های حضوری هستیم زیرا شرایط ما متفاوت است؛ دانشجویان ما خوابگاه و سلف سرویس ندارند. نظر به اینکه ۷۰ درصد واحدها بخش عملی دروس است. ما تا کنون اجازه نداده‌ایم دروس عملی به شکل مجازی برگزار شود و حتی گاهی چندین ماه منتظر ماندیم تا شرایط عادی شود تا بخش عملی دروس را برگزار کنیم.
 
جلالی تاکید کرد: پیگیر هستیم در نقاطی که امکان دارد کلاس‌ها در مهر ماه با مجوز مراجع ذیصلاح از جمله ستاد مقابله با کرونای استان به شکل حضوری برگزار شود.
 
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در پاسخ به این سوال که پیشرفت تحصیلی دروس عملی که ۷۰ درصد دروس را تشکیل می‌دهند را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: ما در بخشنامه‌هایی که ارسال کردیم از همکاران خواسته بودیم هر زمان شرایط آبی و عادی شد کلاس‎های عملی را به صورت فشرده برگزار کنند.در مناطقی که امکان برگزاری دروس عملی نبوده، دروس ناتمام مانده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایلنا، تاریخ انتشار:   5 مرداد   1400، کدخبر:1109361 ، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
0
برگزاری کلاسهای حضوری بخصوص برای درسهای عملی واقعا نیاز است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین