پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۶۵۹۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: ایجاد مراکز آموزشی در شهرک‌های صنعتی ایده خوبی است که باید توسط واحد‌های استانی عملیاتی شود.
شعار سال: نشست حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با رؤسای واحد‌های استانی این دانشگاه به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این نشست رؤسای واحد‌های استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و آسیب شناسی وضع موجود، نظرات و پیشنهادات خود را در موضوعات و مسائل مختلف این دانشگاه مطرح کردند.

بلندی در این نشست گفت: جایگاه این دانشگاه باید به صورت جدی در کشور تقویت و هرگونه ضعف و یا نقصی در امور بایستی رفع شود. وظیفه اصلی نیز بر عهده واحد‌های استانی است که باید بصورت جدی وارد عرصه اجرایی دانشگاه شوند. باید بسیاری از کار‌های اجرایی و عملیاتی به استان‌ها واگذار شود تا کار‌ها با سرعت و کیفیت بالاتری انجام پذیرد و ستاد مرکزی بر نقش نظارتی خود متمرکز شود.

وی بیان کرد: جلسات شورای مشورتی با استان‌ها در سطح عالی و در راستای سیاستگذاری، تعاملات و همکاری‌های ملی برگزار می‌شود که نیاز است مسائل در جلسات تخصصی کاری با حوزه‌های معاونتی مربوطه در دانشگاه جامع علمی کاربردی بصورت جامع و کارشناسانه بررسی و سپس راهکار‌ها و برنامه‌های کلان در شورای عالی مطرح شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تأکید کرد: با توجه به شرایط و اقتضائات روز کشور، دو برنامه اصلی و راهبردی باید پیگیری شود که یکی تقویت جایگاه و نقش این دانشگاه در کشور و دیگری شناسایی نیاز بازار کار و اشراف به بازار اشتغال است. ما باید بستری را فراهم کنیم که دستگاه‌های متقاضی، جدی‌تر و بصورت گسترده وارد عرصه فعالیت و همکاری با این دانشگاه شوند.

وی اظهار داشت: ما می‌خواهیم با یک حرکت جهادی و در یک مدت کوتاه به اهداف بلندی دست یابیم. هر واحد استانی بر اساس تقسیم کار ملی و بر اساس سند آمایش سرزمینی وارد عرصه عمل شود. استان‌ها باید آمادگی کامل خود را در حوزه‌های مشخص اعلام، در قالب کمیته‌های مربوطه و بعنوان بازوی اجرایی دانشگاه جامع علمی کاربردی عمل کنند.

بلندی گفت: ما با یک دید اعتقادی برای این کار به دانشگاه آمده‌ایم و یک مسئولیت دینی، شرعی و ملی برای حل مشکل اشتغال در کشور داریم که واحد‌های استانی نیز باید بصورت جدی و عملی وارد این عرصه شوند. این دانشگاه به دنبال توسعه کمی در کنار ارتقای کیفیت است. برای ارتقای کیفیت نیاز به شناخت صحیح مشکلات و ارائه راهکار‌های اجرایی و عملی داریم و در کنار آن توسعه و گسترش حیطه فعالیت این دانشگاه را پیگیری کنیم. ما به دنبال این هستیم که از همه مسئولین اجرایی، خبرگان و صاحب نظرانی که می‌توانند در این عرصه به ما کمک کنند برای توسعه و ارتقای این دانشگاه بهره‌مند شویم.

وی عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی باید در پروژه‌های کلان ملی کشور از جمله حوزه مسکن، که نیاز‌های متنوعی را در بخش آموزشی، مهارتی، استانداردسازی و فناوری‌های روز می‌طلبد، مشارکت جدی داشته باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: همکاری با حوزه‌های صنعت و کشاورزی بعنوان دو بخش اصلی و تأثیرگذار در کشور، که حجم وسیعی از نیاز بازار کسب و کار و اشتغال را پوشش می‌دهند، باید توسعه و گسترش یافته و موانع موجود در این زمینه حذف شود.

وی بیان کرد: آینده پژوهی در راستای شناخت نیاز‌های آینده در استان‌ها باید اجرا و نیاز‌های آموزشی و مهارتی مشاغل آتی در هر استان باید احصا شود؛ لذا واحد‌های استانی در زمینه بحث مهم صلاحیت حرفه‌ای و کسب حمایت‌های لازم باید جلسات مختلفی با مسئولین استانی، نمایندگان استان و ائمه جمعه برگزار کنند. دوره‌های کوتاه مدت باید بر اساس نیاز استان‌ها شناسایی و توسعه یابد. ما باید به منظور جذب حداکثری دانشجو زمان مناسبی را برای پذیرش انتخاب کنیم و باید میزان جذب دانشجو در هر استان هدف گذاری و تعیین شود و واحد‌های استانی بصورت جدی برای تحقق آن عمل کنند.

بلندی ادامه داد: استفاده از مدرسان برای پیشبرد برنامه‌های دانشگاه یکی از الزامات است. ایجاد مراکز آموزشی در شهرک‌های صنعتی ایده خوبی است که باید توسط واحد‌های استانی عملیاتی شود. برنامه‌های بین المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی باید توسعه یابد و بعنوان قطب تربیت تکنسین و نیرو‌های مهارتی در منطقه به بهترین نحو شناخته شویم. ارتباط با اتاق اصناف باید در اولویت قرار گیرد و ایجاد بنیاد کارآفرینی و صندوق ملی توسعه مهارت راهکار‌های مهمی است که لازم است پیاده سازی شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان این نشست اظهار کرد: با آموزش‌های مهارتی کوتاه مدت می‌توانیم افراد را شاغل کنیم و باعث رفع دغدغه‌های فکری بسیاری از خانواده‌ها شویم. بحث معیشت و پرداخت به کارکنان هم دارای اهمیت بوده و باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:۲ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: www.snn.ir، ۹۷۹۰۲۴
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین