پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تونل البرز یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌ها در غرب آسیا بود، گفت: این تونل ۵،۵ کیلومتر از مسیر کرج به چالوس را کاهش می‌دهد و از زمان تردد و ریسک سوانح جاده‌ای می‌کاهد.
شعار سال: سید‌پرویز فتاح در مراسم بهره‌برداری آزمایشی ویدئو‌کنفرانسی مسیر رفت تونل البرز در منطقه ۲ آزادراه تهران ـ شمال که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با ارائه گزارشی از اجرای این پروژه بزرگ، اظهار کرد: بعد از افتتاح منطقه اول آزادراه تهران-شمال در اسفند ۹۸، در تیرماه ۹۹ بازدیدی از تونل البرز به همراه وزیر راه و آقای نوبخت داشتیم و تصمیم گرفته شد تا پایان دولت مسیر رفت این تونل به بهره‌برداری برسد و خوشبختانه امروز ما به وعده خود در تکمیل احداث این تونل عمل کردیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به حذف گردنه‌های کندوان با بهره‌برداری از این تونل گفت: مسافران تهران به شمال، ۸۳ سال مجبور به عبور از تونل کندوان بودند و بیش از ۶۰ سال تردد در این تونل به صورت یک طرفه انجام می‌شد و ۲۳ سال قبل تونل کندوان تعریض شد و تردد به صورت دو طرفه انجام شد، اما تردد در این تونل به واسطه موقعیت جغرافیایی آن، در زمان بارش‌های جوی و در فصل زمستان بسیار سخت بود.

وی با بیان اینکه تونل البرز در ترازی معادل ۳۰۰ متر پایین‌تر از تونل کندوان حفاری و احداث شده است، افزود: تونل کندوان در تراز ۲۷۰۰ متری است و تونل البرز در تراز ۲۴۰۰ متری قرار دارد و ابتدا و انتهای تونل ۷۰ متر اختلاف ارتفاع دارند که همین امر، کار را در این پروژه سخت کرده بود.

فتاح ادامه داد: بنیاد مستضعفان هم سرمایه‌گذار این پروژه بود و هم پیمانکار آن به طوری که ۵۰ درصد سرمایه‌گذاری توسط بنیاد مستضعفان و ۵۰ درصد آن توسط دولت انجام شد.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: به نرخ امروز حدود ۴ هزار میلیارد تومان برای احداث تونل البرز و ورودی و خروجی این تونل ۶۴۰۰ متری هزینه شده است.

وی با اشاره به احداث تونل دسترسی در این تونل گفت: در حقیقت برای حفاری و احداث تونل البرز، معادل ۱۳ هزار متر حفاری و احداث تونل داشته‌ایم و ۳۲ دستک تونل برای احداث این پروژه عظیم در نظر گرفته شده است.

فتاح با تاکید بر سختی اجرای این پروژه گفت: این تونل در سازند البرز و کندوان احداث شده که از پیچیده‌ترین سازند‌های زمین شناسی کشور است چرا که این سازند‌ها جزو سازند‌های ریزشی است و ریزشی بودن آن‌ها باعث سختی کار در این پروژه بود؛ لذا امروز یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های تونل‌سازی در غرب آسیا به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به بکارگیری جت فن‌های دو طرفه برای تهویه هوای داخل تونل گفت: در این تونل ۲ مگاوات برق در کنار برق اضطراری در نظر گرفته شده و این تونل به صورت دو طبقه احداث شده که تجهیزات آتش‌نشانی، مخابراتی و ... در طبقه دوم این تونل نصب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این تونل ۵، ۵ کیلومتر از مسیر کرج به چالوس را کاهش می‌دهد و از زمان تردد و ریسک سوانح جاده‌ای می‌کاهد.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر صرف عوارض آزادراه تهران – شمال در طرح‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان افزود: بنیاد مستضعفان طبق وعده‌ای که داده بود، ۱۵۰ میلیارد تومان عوارض تردد از منطقه اول آزادراه تهران-شمال را صرف مناطق محروم کرده است و انشاءالله در منطقه دوم نیز عوارض تردد، خرج محرومیت‌زدایی خواهد شد.

به گفته فتاح، تکمیل منطقه یک آزادراه تهران شمال باعث ارتقاء قابل توجه امنیت تردد در مسیر تهران به شمال و همچنین رضایت مسافران در این مسیر شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان در پایان تاکید کرد: مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال به لطف خداوند تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود و تا امروز ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی در این پروژه محقق شده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر:۲۵۴۵۷۹۷ tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین