پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۷۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
اعظم کریمی گفت: براساس نظرسنجی‌های انجام شده بر روی جوانان در آستانه ازدواج، ۳۳ درصد جوانان حتی با وجود پیدا شدن فرد مناسب و فراهم بودن شرایط اقتصادی تمایلی به ازدواج ندارند.
شعارسال: اعظم کریمی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد اهمیت ازدواج در سیاستگذاری‌های کلان گفت: بر اساس نتایج افکار سنجی صورت گرفته بر روی جامعه آماری ما ۶۰ درصد جوانان به ضرورت ازدواج تاکید دارند.

وی بیان کرد:از این آمار به دست آمده ۳۴. ۹ درصد از جوانان به علت بالا بودن هزینه‌های ازدواج، ۳۰ درصد جوانان به علت نداشتن شغل، ۲۶. ۳ درصد جوانان نیز ترس از ازدواج ناموفق را از دلایل تاخیر در ازدواج عنوان کرده‌اند.

کریمی تصریح کرد: اگر چه مسکن، اشتغال و معیشت باید‌های لازم برای یک ازدواج و تشکیل خانواده است، ولی نباید ازابعاد فرهنگی و اجتماعی ازدواج غافل شد.

وی افزود: سرباززدن جوانان از ازدواج و تغییر فرهنگی شتابان برای ازدواج، تغییر ذائقه جوانان، عدم بلوغ به موقع، نداشتن شناخت کافی، سنگ اندازی‌های خانواده‌ها از دیگر چالش‌های پیش روی ازدواج جوانان است.

کریمی در پاسخ به چرایی اجرا نشدن قانون تسهیل ازدواج مصوب سال ۸۴ گفت: این قانون به دلیل تشکیل نشدن صندوق اندوخته جوانان که در واقع منابع دستگاه‌ها برای اجرای مفاد دیگر این قانون از این صندوق تامین می‌شد، اجرایی نشده است.
 

شرایط مالی جور بشود باز هم ۳۳ درصد از جوانان ازدواج نمی‌کنند
 
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: با پیگیری نمایندگان مجلس و وزارت ورزش و جوانان پس از ۱۵ سال، وزارت اقتصاد متقاعد شد که باید این صندق را تشکیل دهد و در نهایت در ۱۹ اسفند ماه ۹۹ پیش نویس صندوق اندوخته جوانان برای تصویب در دولت آماده شد و با تصویب اساس نامه صندوق عملا پیش بینی منابع اجرایی قانون اتفاق می‌افتد و دستگاه‌ها ملزم به اجرای قانون تسهیل ازدواج می‌شوند.

کریمی بر ضرورت توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی ازدواج تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از علل کاهش ازدواج افزایش آمار طلاق است که این افزایش آمار باعث می‌شود جوانان از ترس طلاق برای ازدواج اقدام نکنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در سال ۹۸ تعداد ۵۳۳ هزار و ۱۶۵ مورد ازدواج در کشور ثبت شده است که در سال ۹۹ این رقم به ۵۵۶ هزار و ۶۹۹ مورد افزایش یافته که این افزایش ۵ درصدی به دلیل کرونا و حذف مراسم‌ها و کم شدن هزینه‌های ازدواج رقم خورده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع جوانان موضوع فرا دستگاهی است و موضوع ازدواج به مراتب از آن با اهمیت‌تر است گفت: حوزه جوانان نیازمند استقلال است تا به همه ابعاد و نیاز‌های آن پرداخته شود و ما نیز در وزارت ورزش و جوانان همواره خواهان استقلال حوزه جوانان بوده‌ایم.

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱۵ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۷۸۳۴۴۵۲، www.yjc.news/fa/news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
0
0
عوامل زیادی برای ازدواج نکردن وجود دارد که یکی از آنها مسائل مالی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین