پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 17
کد خبر: ۳۵۴۱۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
پیش دبستانی یک دوره رسمی، ولی غیرالزامی است، به این معنا که به لحاظ قانونی یک دوره پذیرفته شده است، اما اگر کودکی آن را نگذرانده باشد، مدارس حق ممانعت برای ثبت نام و ادامه تحصیل وی ندارند.
شعار سال: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مشروط شدن ثبت نام پایه اول ابتدایی به گذراندن دوره پیش دبستانی در مدارس غیردولتی تخلف محسوب می‌شود اظهار کرد: پیش دبستانی یک دوره رسمی، ولی غیرالزامی است و اگر کودکی آن را نگذرانده باشد، مدارس حق ممانعت برای ثبت نام و ادامه تحصیل وی ندارند.

شهریار فولادوند در پاسخ به پرسشی درباره برخی شروط مدارس غیردولتی برای ثبت نام پایه اول ابتدایی از جمله گذراندن دوره پیش دبستانی اظهار کرد: برخی مدارس ممکن است پیش دبستانی را شرط ثبت نام در پایه اول بدانند؛ این امر چه در مدارس دولتی و چه غیردولتی یک تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: دلیل روشنش این است که پیش دبستانی یک دوره رسمی، ولی غیرالزامی است، به این معنا که به لحاظ قانونی یک دوره پذیرفته شده است، اما اگر کودکی آن را نگذرانده باشد، مدارس حق ممانعت برای ثبت نام و ادامه تحصیل وی ندارند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره روند صدور مجوز مراکز پیش دبستانی نیز گفت: تا زمانی که سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ساختار اداری و تشکیلاتی یافته و استقرار فیزیکی پیدا کند فعلا استان‌ها این کار را انجام می‌دهند و پس از استقرار کامل همه فرایند‌ها آنچه بر عهده ما بوده است به طور کامل به آن سازمان منتقل می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از عصر ایران، تاریخ انتشار: ۱۷مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: asriran.com/۷۹۷۱۳۲
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
0
0
بعضی از مدارس شرط ثبت نام را گذراندن دوره پیش میدانند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین