پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۹۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹
وقتی کارشناسان ژاپنی دریافتند یکی از دلایل میانگین بالای خودکشی در ژاپن فشار کار و نبود توازن بین زندگی شخصی و کاری است، دولت این کشور تصمیم گرفت روز‌های کاری را به چهار روز در هفته کاهش دهد.
شعار سال: بعد از آنکه مشخص شد یکی از دلایل آمار بالای خودکشی در ژاپن اعتیاد به کار است، دولت این کشور به فکر چاره افتاد.
 
بر اساس این گزارش و به نقل از رسانه‌های عربی، وقتی کارشناسان ژاپنی دریافتند یکی از دلایل میانگین بالای خودکشی در ژاپن فشار کار و نبود توازن بین زندگی شخصی و کاری است، دولت این کشور تصمیم گرفت روز‌های کاری را به چهار روز در هفته کاهش دهد.

به اعتقاد هواداران این ابتکار، با این طرح می‌توان میزان فشار بر کارمندان را تا حد قابل توجهی کاهش داد و حتی با توجه به نگرانی ژاپنی‌ها از کاهش درآمد- که جزو فرهنگ آن‌ها محسوب می‌شود- میزان بازدهی آن‌ها را نیز افزایش داد.

گفتنی است پیش از این، شرکت میکروسافت ژاپن در سال ۲۰۱۹ با افزایش روز‌های تعطیل هفته به پنج روز این طرح را پیاده و اجرایی کرد، که در پایان مشخص شد راندمان کار و به تبع آن میزان فروش شرکت هم ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۳مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: etemadonline.com/۵۰۲۹۲۱
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین