پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۳۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره تحولات افغانستان گفت: دو جنگنده نظامی و یک تیم عملیات ویژه را در چند ساعت آینده به افغانستان اعزام خوهد کرد.

شعار سال:امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در سخنانی درباره تحولات افغانستان گفت دو جنگنده نظامی و یک تیم عملیات ویژه را در چند ساعت آینده به افغانستان اعزام خوهد کرد.

تعداد بازدید : 1


به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رئیس جمهور فرانسه در سخنانی درباره تحولات افغانستان گفت: ما در افغانستان جنگیدیم و به آن افتخار می‌کنیم و هرگز سربازان و کشته‌های خود در این کشور را فراموش نخواهیم کرد.

وی افزود: برای پاسخ به درخواست کمک‌های انسانی و دفاع از غیرنظامیان باید تصمیمات سریع و قاطع اتخاذ کنیم. ما برای خارج کردن شهروندان خود از افغانستان تلاش می‌کنیم و شماری از نیرو‌های نظامی خود را برای محافظت از هر کسی که در این کشور با ما همکاری کرده است، در افغانستان حفظ می‌کنیم. ما هر کسی را که در افغانستان با ما همکاری کرده است، فراموش نخواهیم کرد و کمک‌های لازم را به آنان ارائه خواهیم داد.

مکرون تصریح کرد: تحولات کنونی افغانستان یک نقطه عطف تاریخی است و پیامد‌های آن فرانسه، اروپا و همه جامعه جهانی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

در تلاش بین المللی سازمان یافته برای مقابله با تهدیدات احتمالی نشأت گرفته از افغانستان مشارکت خواهیم کرد. همچنین برای ایجاد ساز و کار‌های سازمان یافته با هدف مقابله با قاچاق از افغانستان، با جامعه جهانی همکاری و با کشور‌های همسایه افغانستان برای پذیرش آوارگان هماهنگی خواهیم کرد. فرانسه هر آنچه را در توان داشته باشد برای ایفای نقش کارسازتر و هماهنگی بیشتر واشنگتن، مسکو و اورپا درباره بحران افغانستان به کار خواهد گرفت. با آنگلا مرکل و سایر رهبران برای هماهنگ سازی راهبرد نحوه واکنش به موج آوارگان افغان رایزنی کرده ایم. فرانسه در خصوص طرحی برای مقابله با مشکلات مربوط به مهاجران و پناهجویان افغان، با همه طرف‌ها همکاری خواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه ادامه داد: افغانستان نباید به پناهگاهی برای تروریسم تبدیل شود.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما  ، تاریخ انتشار:  26 مرداد   1400، کدخبر: ، www.iribnews.ir،3194986

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین