پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۵۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱

معرفی سازمان بازرگانی کشاورزی در آمریکا

سازمان بازرگانی کشاورزی و برنامه‌های تنظیمی در آمریکا در ابتدا در سال ۱۹۱۳ با نام «دفتر بازار‌ها» ذیل وزارت کشاورزی آمریکا شروع به کار کرد و کار خود را با نظام استاندارد‌سازی بازار تخم‌مرغ و درجه‌بندی آن آغاز کرد.
شعار سال: سازمان بازرگانی کشاورزی و برنامه‌های تنظیمی در آمریکا در ابتدا در سال ۱۹۱۳ با نام 《دفتر بازار‌ها》ذیل وزارت کشاورزی آمریکا شروع به کار کرد و کار خود را با نظام استاندارد‌سازی بازار تخم‌مرغ و درجه‌بندی آن آغاز کرد.

در سال ۱۹۳۹ هنری والاس وزیر وقت کشاورزی آمریکا این دفتر را با چندین سازمان و کارکرد‌های تنظیم کنندگی ادارات دیگر شامل اداره اقتصاد کشاورزی، اداره صنعت دام، اداره نباتات، اداره لبنیات و سازمان غذا و دارو با یکدیگر ادغام و سازمان خدمات بازرگانی کشاورزی آمریکا تاسیس شد.

این سازمان برای جلوگیری از ضرر دیدن باغداران و کشاورزان به علت یکدست نبودن محصولات اقدام به ورود به بازار جهت تنظیم آن و کنترل کیفیت و کمیت محصولات کرد. شیوه کار به این شکل است که گروهی از تولید کنندگان یک محصول مشخص مثل پرتقال در یک محدوده جغرافیایی مشخص مثل کالیفرنیا تحت نظارت وزارت کشاورزی یک کمیته تخصصی تشکیل می‌دهند و کاری را می‌کنند که از عهده تک تک کشاورزان بر نمی‌آید. این کمیته محصول خود را از نظر کیفیت، کمیت و دستورالعمل دولت، درجه‌بندی می‌کند. هزینه‌های این طرح از محل صندوق مشترک کشاورزان تامین می‌شود و اجباری در پیوستن کشاورزان به آن نیست.

اهداف این طرح:

کنترل جریان ورودی محصولات به بازار داخلی
ایجاد امکان تحقیقات و تولید بازار و توسعه آن (با توجه به وجود اطلاعات دقیق از محصول)
ارتقای کیفیت استاندارد‌سازی محصولات
ایجاد امکان ذخیره‌سازی محصولاتی که قابلیت ذخیره‌سازی دارند
کاهش ضایعات محصولات کشاورزی فسادپذیر

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال واحد امنیت غذایی مؤسسه مصاف
خبرهای مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
آخرین اخبار
پربازدیدترین