پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۸۶
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
به نوشته رویترز، آزادسازی رقه –پایتخت خودخوانده داعش در سوریه- از سوی نیروهای تحت حمایت آمریکا ماه‌ها به طول می‌انجامد.

شعارسال: عملیات آمریکا در رقه پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش در سوریه- پیش از پایان دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما به نتیجه نمی‌رسد. اوباما که در ماه ژانویه دفتر ریاست جمهوری را ترک می‌کند، شانس ثبت پیروزی در این عملیات را به عنوان بخشی از میراث خود نخواهد داشت.

با اینکه نیروهای سوری تحت حمایت آمریکا یکشنبه آغاز این عملیات را اعلام کردند، مقامات آمریکایی پیش‌بینی می‌کنند سربازان ابتدا تروریست‌ها را منزوی و محاصره می‌کنند که این روند ممکن است دو ماه طول بکشد.

در نتیجه رئیس‌جمهور بعدی آمریکا که روز سه‌شنبه انتخاب می‌شود ادامه مسیر مبارزه با گروه تروریستی داعش را بر عهده خواهد داشت. از بین بردن گروه‌های وابسته به داعش در غرب آفریقا، جنوب آسیا و حملات طرح ریزی شده در غرب اروپا یا جاهای دیگر بر عهده رئیس‌جمهور بعدی آمریکا خواهد بود.

برخی از مقامات ارشد آمریکا بر این باورند که آزادسازی رقه در آینده نزدیک ممکن نیست. «جوزف دانفورد،» یکی از مقامات ارشد نیرو دریایی آمریکا آزادسازی سریع رقه را رد کرد. وی در این خصوص گفت: «ما همیشه گفتهایم محاصره شهر ماه‌ها طول می‌کشد.»

مقامات آمریکایی می‌گویند برنامه‌های آنها شامل حمله هزاران سرباز یگان‌های مدافع خلق (وای‌پی‌جی) و سرباز عرب به شهر است. البته وظیفه اعراب حفظ شهر خواهد بود. نیروهای ویژه آمریکا هنوز هم باید عرب‌های بیشتری را برای حفاظت از شهر استخدام کنند. برخی از مقامات و کارشناسان آمریکایی در توانایی آمریکا برای استخدام نیروی کافی به منظور غلبه بر تروریست‌های داعش تردید دارند.

این مقامات اعلام کردند حدود 25 هزار نیروی عراقی، شبه‌نظامی و نیروی کُرد پیشمرگه در عملیات آزادسازی موصل از چنگال 3 تا 5 هزار تروریست، دخالت دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 17آبان1395، کدخبر: 5851204: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین