پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
اتحادیه بین‌المللی علمای اسلامی تاکید کرد: تنها راهکار شرعی برای حل مشکل موجود در افغانستان، فقط گفتگو و تفاهم صلح‌آمیز است.

شعار سال:اتحادیه بین‌المللی علمای اسلامی، با انتشار بیانیه‌ای جنگ در پنجشیر افغانستان را حرام اعلام و تاکید کرد: دست‌بردن به سلاح و راه‌اندازی جنگ داخلی میان برادران افغانی، حرام است و به هیچ صورت مجاز نیست.
 
در این بیانیه که از سوی دکتر «علی القره داغی» دبیر و دکتر «احمد الریسونی» رئیس اتحادیه بین‌المللی علمای اسلامی امضا شده، تاکید شده است: تنها راهکار شرعی برای عبور از این بن‌بست و حل مشکل موجود، فقط گفت‌وگو و تفاهم صلح‌آمیز داخلی و در صورت نیاز، مددجستن از برادران خیرخواه و بی‌طرف در داخل و خارج است.
 
در حالی که خبرها حکایت از گسترش جنگ بین نیروهای مهاجم طالبان و نیروهای مقاومت ملی مستقر در پنجشیر دارد، اتحادیه بین‌المللی علمای اسلامی در بیانیه خود هر دو طرف را به خویشتنداری و تلاش برای حل و فصل اختلافات از طریق گفتگو فراخوانده است.
 
در این بیانیه افزوده شده: برادران ما از جمع فرماندهان طالبان و فرماندهان پنجشیر هنوز وقت کافی دارند تا مشکلات باقی‌مانده را بدون نیاز به سلاح و خون‌ریزی، مشکلات میان خود را حل کنند.
 
اتحادیه بین‌المللی علمای اسلامی با اشاره به وضعیت بحرانی در پنجشیر در بیانیه خود تاکید کرده است: هردو طرف را فرا می‌خوانیم تا در حق مردم خویش از خدا بترسند و مصالح عامه را در نظر گیرند و به عواقب کارها بیندیشند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ابنا  ، تاریخ انتشار:   11 شهریور   1400، کدخبر: ، www.fa.abna24.com،1096741

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین