پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
مدیرکل تعاون روستایی ایلام گفت: مجوز احداث یک سردخانه با ظرفیت پنج هزار تن ذخیره سازی میوه و تره بار در استان اخذ شده است.
شعار سال: محمدناصر ناصری روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون اظهار داشت: با توجه به خلاء ظرفیت ذخیره سازی میوه و تره بار در استان ایلام به منظور بهبود وضعیت میوه و تره بار، مجوز احداث سردخانه در جلسات اقتصاد مقاومتی گرفته شده است.

وی افزود: حداقل ظرفیت ذخیره سازی میوه و تره بار در استان ایلام باید ۱۷ هزار تن باشد که در استان هشت هزار تن فضای ذخیره سازی وجود دارد که در صورت احداث این سردخانه پنج هزار تنی تا حدود زیادی مشکل ذخیره سازی و کاهش نرخ میوه و تره بار در استان بهبود می‌یابد.

مدیرکل تعاون روستایی ایلام در مورد برآورد هزینه احداث این سردخانه هم توضیح داد: در صورت تایید زیرساخت‌های موجود در استان، اعتبار برآورد شده برای این واحد بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال است و در صورت عدم تایید زیرساخت ها، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این سردخانه برآورد شده است.
 
 
سردخانه پنج هزار تنی میوه و تره‌بار احداث می‌شود

ناصری یادآور شد: همچنین اجرای طرح‌های متعددی از جمله فرآوری کود حیوانی به کود آلی، ایجاد کارگاه‌های زودبازده، فرآوری و بسته بندی علوفه و نیز احداث آزمایشگاه فنی کیفی محصولات کشاورزی در دست پیگیری و اقدام است و کارگاه فرآوری حبوبات و باقلا در هفته دولت سال جاری به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه‌ها و اهداف تعاون روستایی استان ایلام، برندسازی محصولات کشاورزی عشایری و روستایی تولید استان در سطح کشور است که در این راستا برند قلاقیران که فرآورده‌های روغنی، چون زیتون و کنجد یا عرقیجات را دارد، مجوز فعالیت گرفته و کسب مجوز برند تروکا (تعاون روستایی کشاورزی ایلام) نیز در دست پیگیری است.

وی گفت: باتوجه به اینکه بازار فروش محصولات کشاورزی روستایی و عشایری همواره از دغدغه‌های این بهره برداران و مسوولان بوده است، تعاون روستایی استان اقدام به ایجاد سه روستابازار در شهرستان‌های ایلام، ایوان و آبدانان کرده است که در این فروشگاه ها، روستاییان، عشایر و زنان جامعه هدف بهزیستی محصولات مختلف خود اعم از کشاورزی و صنایع دستی را به خریداران با نرخی پایین‌تر از قیمت بازار عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در یک بازه زمانی سه ماهه ۸۵۰ تن کالا از طریق این فروشگاه‌های روستابازار به فروش رفته است، در مورد مزایای ایجاد این مراکز توضیح داد: در این فروشگاه‌ها که در سراسر کشور پراکنش دارند، محصولات کشاورزی روستایی و عشایری اقصی نقاط کشور در فروشگاه‌های استان‌های مختلف ار طریق شبکه توزیع تعاون روستایی معرفی و عرضه می‌شود و نقاط مختلف کشور با برند‌ها و محصولات دیگر استان‌ها آشنا می‌شوند

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام افزود: حذف واسطه‌ها و دلالان، عرضه مستقیم محصول از تولید به مصرف، تولید و عرضه محصول سالم و ارگانیک و نیز قیمت ارزان نسبت به کالا‌های مشابه در بازار از دیگر مزایای این فروشگاه‌های روستابازار تعاون روستایی است و تولیدکنندگان از وجود یک بازار برای فروش محصولات غیراستراژیک اطمینان خاطر دارند که محصول خود را با قیمت توافقی و با نگاه حمایتی به این فروشگاه‌ها عرضه می‌کنند.

ناصری تاکید کرد: تعاون روستایی در خرید محصولات کشاورزی روستایی و عشایری استان سه فاکتور خرید تضمینی، توافقی یا حمایتی را مد نظر دارد تا از محصولات تولیدی کشاورزان و عشایر حمایت کند و در این راستا با ارائه آموزش‌های لازم به این تولیدگران آن‌ها را برای تولید محصولات بازارپسند ترغیب می‌کنند.

 گردش مالی و مراوده‌ای محصولات کشاورزی شبکه تعاون روستایی استان ایلام در سال گذشته سه هزار و ۸۳۸ میلیون ریال بوده که نسبت به سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.
 
شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۶ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۸۴۴۶۳۴۲۱، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین