پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
سرپرست حوزه برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۳۱ پروژه اقتصاد مقاومتی را در استان آغاز کردیم که در مجموع پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی دارند.
شعار سال: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: این فرصت‌های سرمایه‌گذاری با اشتغال ۶ هزار و ۶۷۰ نفر و حجم سرمایه‌گذاری ریالی ۳۹ هزار و ۶۶۰ میلیون ریال و ۱۹۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی شناسایی شده است.

عیسی جعفری گیو روز چهارشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی که به ریاست معاون استاندار در امور اقتصادی برگزار شد، افزود: از مجموع ۱۰۲ طرح سرمایه‌گذاری در استان ۵۸ طرح در بخش صنعت، ۳۴ طرح در بخش کشاورزی، ۲ طرح در بخش گردشگری و چهار طرح نیز در بخش نیرو‌های بادی و خورشیدی است.

وی با اشاره به اینکه برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان ۱۲۲ قطعه زمین پیشنهاد شده است گفت: ۵۹ طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۲۶ طرح در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و تعدادی هم در اراضی ملی شهرستان‌ها جانمایی شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی به وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در این استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹ پروژه با سرمایه‌گذاری ۶۸۳ میلیون دلار به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه ۲ پروژه سرمایه‌گذاری خارجی با حجم سرمایه‌گذاری ۷۵۴ میلیون دلار در دست اجرا است، اضافه کرد: چهار پروژه با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۳ میلیون دلار هم در دست پیگیری است.

جعفری گیو گفت: تبعه‌هایی از کشور‌های چین، آفریقای جنوبی، آلمان، افغانستان، ترکیه و پاکستان برای سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی ورود پیدا کردند.

وی افزود: تدوین اطلس سرمایه‌گذاری برای تک تک شهرستان‌های خراسان جنوبی در دستور کار است که نقش موثری در توسعه سرمایه‌گذاری در استان خواهد داشت.

۳۰ درصد تعهد اشتغال در خراسان جنوبی محقق شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: در سال جاری تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی استان ۱۱ هزار و ۳۶۱ نفر بوده که تاکنون ۳۰ درصد آن محقق شده است.

غلامرضا اشرفی اظهار داشت: ۲۲ دستگاه اجرایی در زمینه ایجاد اشتغال فعالیت دارند و اشتغال ایجاد شده در سامانه کارا ثبت می‌شود.

وی گفت: تاکنون ۳۰ درصد تعهد اشتغال سال جاری دستگاه‌های اجرایی استان محقق شده که با توجه به تخصیص تسهیلات روند تحقق اشتغال در نیمه دوم سال سرعت بیشتری خواهد داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: تعهد اشتغال استان در سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۵۷ نفر بود که این تعهد در سال جاری کاهش یافته چرا که برخی دستگاه‌های اجرایی با توجه به شیوع کرونا دغدغه حفظ اشتغال موجود خود را داشتند.

وی افزود: خراسان جنوبی از جمله استان‌هایی است که کمترین نرخ بیکاری را در کشور در چند سال گذشته داشته است.

اشرفی با اشاره به اینکه در زمینه اجرای طرح مشاغل خانگی خراسان جنوبی جزو استان‌های برتر کشور معرفی شد گفت: در مجموع سال گذشته ۷۰۲ اشتغال در زمینه مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است.

پرداخت ۴۱۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار

وی با اشاره به عملکرد استان در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری افزود: در این زمینه سه هزار و ۷۴ طرح اشتغالزایی به مبلغ ۴۱۱ میلیارد تومان در استان ایجاد شده که زمینه اشتغال هفت هزار و ۱۱۲ نفر را فراهم کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در قالب پرداخت طرح یارانه دستمزد هم ۳۴۰ کارفرما و هزار و ۷۱۹ کارجو ثبت‌نام کردند و در این خصوص هزار و ۲۹۶ قرارداد منعقد و پنج میلیارد و ۴۰۵ میلیون تومان در قالب این طرح پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: برنامه سالانه این اداره کل درخصوص ایجاد فرصت شغلی در تعاونی‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی استان در سال جاری ۳۵۶ نفر بوده که تاکنون ۱۸۰ شغل در این زمینه ایجاد شده است.

اشرفی از وجود ۹۷۷ تعاونی فعال در گرایش‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تعدادی تعاونی غیرفعال در استان داریم که تلاش ما رونق این تعاونی‌ها در سال جاری است.

وی افزود: در سال جاری ۹ تعاونی جدید در استان در بخش‌های مختلفی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ا اشاره به تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا گفت: تاکنون ۶ هزار و ۶۲۹ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شدند و ۷۸ میلیارد تومان در این زمینه تسهیلات پرداخت کردیم.

وی افزود: ۱۰ موسسه و بانک عامل در خراسان جنوبی در زمینه پرداخت تسهیلات کرونا فعالیت دارند و افراد آسیب‌دیده از کرونا تا پایان شهریور ماه می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات در سامانه کارا اقدام و تا پایان آبان ماه بانک‌های عامل باید تسهیلات مورد نظر را پرداخت کنند.

۲۳ پروژه اقتصاد مقاومتی در نوبت تکمیل

سرپرست حوزه برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان جنوبی هم گفت: سال گذشته ۳۱ پروژه اقتصاد مقاومتی را در استان آغاز کردیم که در مجموع پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی دارند.

امیررضا خانی‌نژاد افزود: امسال برای اجرای ۲۳ پروژه، مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان را داریم و برای اجرای این پروژه‌ها ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: تاکنون ۴۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان جذب شده و ۹۹ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل آن‌ها مورد نیاز است.

خانی‌نژاد گفت: با توجه به اینکه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی جزو پروژه‌های کلان و خیلی مهم استان است، مسوولان متولی اهتمام ویژه در تخصیص اعتبارات و جذب حداکثری اعتبارات ملی داشته باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایرنا، تاریخ انتشار:۱۷ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۴۶۴۸۳۲، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین