پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۴۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس گفت: مهمترین چالش آینده لرستان چالش آب خواهد بود و شاید برخی از مناطق بخاطر بحران کم آبی متروکه شود.
شعار سال: به نقل از خانه ملت، محمدرضا مبلغی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۷ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، ضمن گرامیداشت قیام ۱۷ شهریورماه مردم تهران، گفت: این روز ذات پلید حکومت و سلطنت ستم‌شاهی آن دوران را نشان داد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ارزشمندی هر دولت در گرو میزان ارائه خدمات آن به ملت و مردم خود خواهد بود؛ در این میان وزارتخانه‌های نیرو، صمت، تعاون، کار و ... نقش مهمی ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: در این میان از ریاست جمهور در رابطه با ویژه شدن استان لرستان تشکر می‌کنم؛ البته آمار بیکاری و فقر در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان اقتضاء می‌کند فرمانداری‌های آنان نیز ویژه شوند تا در راستای محرومیت زدایی اقدام کنیم.

این نماینده مردم در مجلس افزود: ضعف مدیریت که معمولا در استان لرستان وجود داشته، بدترین دردی است که لرستان از آن رنج می‌برد لذا مهمترین خدمت دولت جدید برای مردم استان، انتصاب مدیران قوی، پاکدست و خدوم در همه عرصه‌های مدیریتی باشد.

مبلغی تصریح کرد: احداث سد معشوره آن هم در حجم و تخصیص مناسب که جوابگوی آب شرب، صنعت و کشاورزی برای شهرستان‌های کوهدشت و رومشکان و دیگر شهرستان‌های غرب استان باشد مورد تاکید است.
 
 
خطر متروکه شدن برخی از مناطق لرستان در پی چالش کم آبی

رئیس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر قوه مقننه گفت: مشکلات در حوزه کوهدشت و رومشکان بیشمار است که نشان از کم کاری و ضعف عملکرد و اجحاف مسئولان در حق آن مردم بزرگ است.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حدود ۳ سال از سیل ویرانگر ابتدای سال ۹۸ می‌گذرد، ولی هنوز هیچ کاری برای افراد بی خانمان بر اثر بالا آمدن سد سیمره نشده که کوتاهی و ستمکاری در حق مردم رودبار در بخش کوه‌نانی است؛ چرا بنیاد مسکن وظیفه خود را در رابطه با ۵ سایت تعیین شده برای ایجاد منازل مردم انجام نمی‌دهد؛ مگر فلسفه وجودی این مجموعه ارائه خدمات به مردم نیست.

وی ادامه داد: چرا وزارت نیرو وظیفه خود نسبت به این مردم انجام نداده است؛ آیا گناه این مردم نجیب و و مظلوم، صبر بر مصیبت مسئولان ناکارآمد است. دولت باید وظیفه خود را نسبت به این مردم انجام دهد و خوبی دولت به چیزی جز این مهم معنا نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس افزود: عدم پرداخت وجوه زمین‌های زیر آب رفته مردم، مبایعه نامه برایشان امضاء شده اجحاف دیگری بشمار می‌رود که صورت گرفته است.

مبلغی تصریح کرد: مسئولان توزیع برق در لرستان، قطع برق اگر چه مشکلی کشوری است، ولی تبعیض در این رابطه قابل قبول نیست. قطعی بدون برنامه قبلی و گاهی بیش از برنامه از پیش تعیین شده و تکرار آن نشان از ضعف مدیریت دارد.

رئیس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر قوه مقننه گفت: کم آبی شدید و بی سابقه مسئله مهم و اساسی که فاجعه محسوب می‌شود. مهمترین چالش آینده لرستان چالش آب خواهد بود و شاید برخی از مناطق بخاطر بحران کم آبی متروکه شود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: لرستان در زمستان سیلاب دارد و در تابستان تشنه است. دشت‌های تشنه رومشکان و ... نیازمند آب است که بخشی از آن از طریق سد معشوره و بخش دیگر از طریق پمپاژ آب از رودخانه سیمره قابل برطرف شدن است لذا امیدواریم وزارت نیرو اقدام مناسب انجام دهد.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فارس نیوز، تاریخ انتشار:۱۸ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۴۰۰۰۶۱۷۰۰۰۴۷۹، www.farsnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
0
هر بخشی که کم‌آبی داشته باشه بتدریج این اتفاق براش میفته و ساکنانش مجبور به مهاجرت میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین