پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۴۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
استاندار لرستان با اشاره به وضعیت استثنایی آب استان که در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده، گفت: شهر خرم‌آباد ممکن است با توجه به شرایط پیش رو از نظر تأمین آب آشامیدنی با مشکل رو به رو شود.
شعار سال: فرهاد زیویار عصر امروز در پنجمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب لرستان با اشاره به اهمیت مقابله با کم‌آبی اظهار داشت: ۴۴ جلسه در نشست‌های فرعی و کارگروه‌های تخصصی به‌دلیل اهمیت موضوع علاوه بر پنج جلسه اصلی در زمینه کم‌آبی و حفاظت از منابع آب این استان برگزار شده است و همه این‌ها به‌معنای این است که شرایط آبی لرستان در وضعیت استثنایی قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت آب در لرستان افزود: این استان در صد سال گذشته هیچ‌وقت چنین وضعیتی نداشته و لازم است همه دستگاه‌های اجرایی با برنامه‌ریزی لازم به‌منظور بهره‌گیری از منابع آب همکاری لازم را بیش از گذشته داشته باشند.

استاندار لرستان در رابطه با اقدامات مجموعه انتظامی و قضایی در خصوص جمع‌آوری موتور پمپ‌ها و مسدودکردن چاه‌های غیرمجاز در سطح این استان عنوان کرد: این اقدام به‌معنای رعایت عموم نیست و در واقع ممکن است افراد محدودی با روش‌های نامناسب جمعیت زیادی را در یک منطقه دچار مشکل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر فرهنگ صحیح مصرف آب بیان کرد: شهر خرم‌آباد به عنوان مرکز لرستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ممکن است با توجه به شرایط پیش رو حتی از نظر تأمین آب شرب هم با مشکل مواجه شود.

زیویار گفت: لازم است همه با رعایت نکات لازم بیش از بخش‌های فنی و مرتبط موضوع مشکل آب در خرم‌آباد را دنبال کنند و با فرهنگ‌سازی عمومی در این زمینه اقدام شود تا همگی از امکانات موجود به‌نحو احسن استفاده کنیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه همه باید نسبت به موضوع کم‌آبی احساس مسئولیت کنند، تصریح کرد: شهرداری‌ها به‌هیچ عنوان برای آبیاری فضای سبز از آب شرب در طول روز استفاده نکنند و در شب هم اگر آبیاری برای فضای سبز در نظر گرفته می‌شود به‌صورت رهاشده نباشد و با نظارت و با حضور افراد مسئول انجام شود.

زیویار اظهار داشت: شهرداری‌ها علاوه بر الزام به رعایت دستورالعمل‌های صرفه‌جویی و استفاده از بهینه‌سازی منابع آب باید نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری به خرج بدهند.

وی افزود: فرایند و عملیات مقابله با کم‌آبی و حفاظت از منابع آب در بخش‌ها و مناطق خارج از شهر صرفاً با کمک دستگاه‌های مرکزی انجام نشود بلکه دهیاری‌ها هم باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۹ تیر ۱۴۰۱، کدخبر:2736866، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین