پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری برای خوزستان طرحی ست که تا به امروز جنوب خوزستان لبریز از آن است و شمال خوزستان از جمله باغملک در حسرت فواید آن.
شعارسال: طرح احیای ۵۵۰هزار هکتاری اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام یکی از طرح های بزرگ و مهم در دست اجرا در ۲استان به ویژه خوزستان به شمار می رود که بنا به گفته مسئولان متولی با اجرای این طرح حدود ۹٫۵میلیون تن به ظرفیت تولید محصول کشاورزی اضافه خواهد شد و بر اساس پیشبینی ها برای ۳۰۰ هزار نفر شغل ایجاد می شود.

این طرح که البته از ۸۸۰ هزار هکتار تعدیل شد و ۵۰ هزار هکتار از اراضی آن نیز در استان ایلام واقع شده است طرحی ست که تا به امروز جنوب خوزستان لبریز از آن است و شمال خوزستان از جمله باغملک در حسرت فواید آن.

از آنجایی که باغملک با توجه به هوای معتدل در بخش مرکزی، هوای سرد در شمال و هوای نسبتا گرم در جنوب شهرستان، این مکان را یکی از مستعد‌ترین شهرستان ‌های استان در حوزه کشاورزی می کند اما این شهرستان از طرح مهم و راهبردی مقام معظم رهبری که به قول مقتدایی استاندار خوزستان "طرحی تنفسی برای اشتغال است” بی نصیب مانده است.

این در حال است که بارها امام جمعه باغملک و مسئولین شهرستان از طرق مختلف نسبت به این قضیه واکنش نشان دادند تا اینکه روز گذشته مدیر اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری جهاد نصر در نشست خبری وعده ای در خصوص اجرایی شدن طرح در باغملک داد.

در همین زمینه روز گذشته (دوشنبه) حسن علاقه بند مدیر اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری جهاد نصر در نشست خبری اظهار کرد : طرح ۵۵۰ هزار هکتاری، بزرگ‌ترین طرح در دست اجرای خوزستان و بزرگ‌ترین طرح در تاریخ بخش کشاورزی کشور است.

علاقه بند افزود : خوشبختانه مسئولان توجه ویژه‌ای به این طرح داشته و تأمین اعتبار آن را از محل صندوق توسعه ملی و خارج از اعتبارات جاری کشور انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : ۱۸ شهر؛ اهواز، باوی، حمیدیه دشت آزادگان، هویزه، شوش، اندیمشک، دزفول، شوشتر، شادگان، آبادان، خرمشهر، امیدیه، هندیجان، بهبهان، رامشگر، رامهرمز از خوزستان و دهلران از استان ایلام تحت پوشش این طرح هستند.

مدیر اجرایی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری شرکت جهاد نصر در خصوص شهرهای باغملک و ایذه اذعان کرد : به شهرهای ایذه و باغملک هم اعتباراتی اختصاص داده شده که از ابتدای سال آینده شروع به کار خواهیم کرد.

اینکه چرا شهرستان هایی مثل باغملک در خوزستان از این طرح تا به امروز بی نصیب ماندند مجال دیگری می طلبد ولی با این حال باید منتظر ماند و دید که آیا این وعده آقای مدیر در خصوص اجرا شدن طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری در باغملک عملی می شود و قطب کشاورزی خوزستان به جرگه شهرهای تحت پوشش این طرح می پیوندد یا خیر

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی رهیاب، تاریخ انتشار: 21 مهر 1394، کدخبر: 85975، www.rahyabnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین