پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۶۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
کارشناس حوزه قنات و عضو هیات امنای مرکز قنات استان کرمان گفت: کرمان از نظر تعداد قنات در جایگاه هفتم و در میزان آبدهی قنات هانیز سومین استان کشور محسوب می‌شود.

شعار سال:کارشناس حوزه قنات و عضو هیات امنای مرکز قنات استان کرمان گفت: کرمان از نظر تعداد قنات در جایگاه هفتم و در میزان آبدهی قنات هانیز سومین استان کشور محسوب می‌شود.

 محمد برشان در آئین افتتاح مرکز قنات کرمان با بیان اینکه کرمان سه قنات ثبت جهانی و چهار قنات ثبت ملی دارد افزود: همچنین چهار تمدن قناتی در شهرستان‌های بم، زرند، جیرفت و شهربابک استان کرمان را کلید زده ایم و ظرفیت همکاری بین المللی با دیگر کشور‌ها را نیز داریم.

وی گفت: در آینده نزدیک بین بم و مسقط پایتخت عمان در حوزه قنات‌ها پیمان برادری برقرار می‌کنیم و این درحالی است که تاکنون بین مقنی‌های نرماشیر استان کرمان با دیگر مناطق نیز پیوند برادری برقرار شده است.
 
مراقب قنات‌های خشکیده باشید
 
برشان با بیان اینکه ثبت جهانی و ملی قنات‌ها در مساله حل کم آبی و توسعه گردشگری بسیار موثر است اظهار داشت: با توجه به مشکلات و خطر‌هایی که قنات‌های خشک شده در شهر کرمان در آینده به وجود خواهند آورد، ضرورت دارد مرکزی برای شناسایی مناطق فرونشست در کرمان تشکیل شود.

وی از جمله مناطقی که به زعم او در صورت بی توجهی دچار مشکل خواهد شد را در محدوده زیرگذر میدان آزادی شهر کرمان نام برد که روی قنات احداث شده است و درباره وضعیت رسیدگی به آن هشدار داد.

عضو هیات امنای مرکز قنات استان کرمان تاکید کرد: استان کرمان به لحاظ پیشرفت قناتی و تعداد قنات‌ها فرهنگ کامل قنات را در سطح کشوری دارد که بخشی از آن در کتابی به رشته تحریر درآمده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری گفتارنو ، تاریخ انتشار: 24 شهریور1400، کدخبر: ،www.goftareno.ir،42487

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین