پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۳۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
سید ناصر موسوی لارگانی رنماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مدعی شده است که مدیران فولاد مبارکه با ثبت شرکت خارجی، محصولات را نصف قیمت به خودشان فروخته اند! وی مدعی شده که وزیر صمت قبلی به من گفت که علیرغم همه تلاش‌ها مدیر عامل این شرکت را برکنار نمی‌کنند، شما یک چیزی بردار و از این طرح و پیگیری آن صرف نظر کن که با مخالفت بنده ایشان جمله‌شان را به این صورت تغییر داد که یک چیزی برای شهرستان خود بردار و قید پیگیری این پرونده را بزن. سوال اینجاست که کدام جریان و گروه پشت پرده حمایت احتمالی از مدیران فعلی این صنعت قرار دارند؟
شعار سال: موسوی لارگانی گفت: تخلفات زیادی در شرکت فولاد مبارکه رخ داده است که با پیگیری‌های مجلس، قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور سعی در مجازات متخلفان داریم تا کسی به خود اجازه ندهد تا با کار‌هایی بیت المال را هدر دهد. وی از پیشنهاد وزیر سابق صمت برای منصرف شدن از تحقیق و تفحص راجع به فولاد پرده برداشت.
 
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه گفت: گزارشات تحقیق و تفحص تقریبا کامل شده، ولی به دلیل اینکه تصمیم داشتیم گزارش جامع و کامل از تخلفاتی که در آنجا صورت گرفته تهیه و به مجلس ارائه کنیم کمی نیاز به زمان داشتیم البته قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور نیز ورود کرده و گزارشات بسیار دقیق تهیه کرده اند.

سید ناصر موسوی لارگانی ادامه داد: علاوه بر تخلفاتی که ما در تحقیق و تفحص تهیه کردیم تخلفات جدید مدیران به دستمان رسیده که یکی از این تخلفات نحوه فروش محصولات بود بدین صورت که به برخی از شرکت‌های خارجی فروش‌هایی داشتند که قرار بر پرداخت نقدی بود، ولی پس از گذشت مهلت ۴۵ روزه در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ روز از تحویل کالا گذشته، ولی پول آن را که مبلغ قابل توجهی است را پرداخت نمی‌کنند.

*فولادی‌ها با ثبت شرکت خارجی، محصولات را با نصف قیمت به خودشان میفروختند/ وزیر صمت سابق گفت چیزی بردار و از پیگیری پرونده فولاد انصراف بده

وی با اشاره به این که بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد تومان میزان بدهی شرکت‌های خارجی به فولاد مبارکه است بیان کرد: شاید این گونه تصور شود که شرکت فولاد مبارکه تقصیری ندارد و شرکت خارجی در عدم پرداخت بدهی مقصر است، ولی باید خاطرنشان کنم که شرکت فولاد مبارکه به شرکتی محصولات خود را فروخته است که نباید می‌فروخت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مدیران فولاد گاهاً معاملاتی با شرکت‌های خارجی انجام داده‌اند که یا عمداً و یا سهواً در انجام تعهدات خود تعلل کردند و این محصولات و کالا‌ها در گمرک به عنوان کالای رسوبی شناخته شده و از طرفی دیگر مدیران فولاد با تأسیس شرکتی در کشور ثالث، این محصولات را با نصف قیمت به عنوان کالای رسوبی به این شرکت می‌فروشند در حالی که این کالا‌ها رسوبی نیستند و از این طریق سود‌های کلانی به جیب می‌زنند که امیدواریم پس از اعلام گزارش این تخلفات، ملت شریف ایران متوجه شوند که کسی که داد می‌زند تا از هدر رفت بیت‌المال جلوگیری کند، بی دلیل نیست.

موسوی لارگانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا پیشنهادی در خصوص منصرف شدن از پرداختن به این موضوع دریافت کرده‌اند یا نه گفت: اگر بگویم پیشنهادی نبوده دروغ گفته‌ام. افرادی پیشنهاداتی داده‌اند. بنده برای این صحبتم شاهد نیز دارم که وزیر صمت قبلی به من گفت که علیرغم همه تلاش‌ها مدیر عامل این شرکت را برکنار نمی‌کنند، شما یک چیزی بردار و از این طرح و پیگیری آن صرف نظر کن که با مخالفت بنده ایشان جمله‌شان را به این صورت تغییر داد که یک چیزی برای شهرستان خود بردار و قید پیگیری این پرونده را بزن.

این نماینده مجلس تأکید کرد: چنانچه من طرح و تخلفی را مطرح کرده‌ام برای این نبود که از آن منتفع شوم بلکه برای این بود که جلوی ضایع شدن بیت‌المال را بگیرم و تا آخر این پرونده را پیگیری خواهم کرد.

*شواهد متعددی برای تخلفات گسترده در فولاد وجود دارد

وی خاطرنشان کرد: دو سال و نیم است که پیگیر این موضوع هستم و خصومت شخصی نیز با کسی ندارم، ولی اولین سؤالی که در ذهن من در خصوص احتمال وجود تخلف در این شرکت ایجاد شد، جابه‌جایی مدیر عامل این شرکت بود، زیرا مدیر عامل سابق این شرکت را در دنیا به عنوان صنعتگر می‌شناسند و پس از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان در امور مدیریتی، ایشان را بازنشسته کردند و پس از حدود دو ماه متوجه شدم فردی که به جای ایشان پست مدیریتی گرفته نیز بازنشسته است؛ یعنی بازنشسته‌ای رفته و بازنشسته‌ای دیگر آمده است در حالی که بازنشسته قبلی فردی فنی، صنعتگر و متخصص و در دنیا شناخته شده بود، ولی مدیرعامل جدید هیچ شناختی از صنعت فولاد نداشته و صرفا در زمین شهری مسئولیت داشته و یک دوره نیز شهردار بوده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه برای حفظ این صندلی تخلفاتی صورت گرفته که ما را مجاب به پیگیری و تحقیق و تفحص از این شرکت کرد گفت: با برخورد جدی با متخلفین باید این پیام را بدهیم که نباید کسی به خود اجازه انجام چنین کار‌هایی را بدهد.

موسوی لارگانی افزود: حدودا ۳۰ درصد سهام این شرکت متعلق به سهام عدالت است، بر اساس گزارش‌ها در سال ۹۹ حدوداً ۳۰ هزار میلیارد تومان سود داشته است که باید ۱۰ هزار میلیارد تومان آن به سهام عدالتی‌ها تعلق میگرفت که متاسفانه پس از گذشت ۱۰ سال فقط ۸۵ هزار تومان به حساب هر سهام دار پرداخت کرده‌اند. مجددا تاکید میکنم این سود فقط برای سال گذشته بود و سال‌های قبل و قبل‌تر حدودا ۲۰ هزار میلیارد و به همین ترتیب بوده است یعنی چنین درآمد‌های کلانی به جیب چه افرادی می‌رود؟ البته این فقط یک مورد برای سهام عدالت است در حالی که ۲۰ درصد بانک صادرات، ۴۰ درصد هلدینگ خلیج فارس، ۲۰ درصد مخابرات برای سهام عدالت است و در مجموع این ارقام حق سهامداران این نیست که پس از ۱۰ سال ۸۵ هزارتومان سود بگیرند پس این مسائل دال بر این است که حیف و میل‌های زیادی رخ میدهد که با پول‌پاشی‌هایی قصد ممانعت از حرف زدن افراد و حمایت از مدیران متخلف را دارند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از صاحب نیوز، تاریخ انتشار: ۱مهر۱۴۰۰، کد خبر: sahebnews.ir/۱۰۶۲۳۱۳
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
0
0
من خودم در فولاد هستم خدايا خودت كمك كن جلوي فساد گسترده اقاي ع وخانم ن گرفته شود.
مدیر پایگاه

منتظر روشنگری و شفاف سازی هستیم و هیچ نظر تائیدی یا تکذیب کننده نداریم

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین