پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۵۴
نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: متخلفین در حوزه مدیریت منابع و مصارف آب کشور در وزارت نیرو به قوه قضائیه معرفی می‌شوند، هر چند اگر در دولت‌های قبل مشغول به کار بوده باشند.

شعار سال:کارگروه کمیسیون اصل نود مجلس به ریاست حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نایب رئیس این کمیسیون از نیمه مهر برای بررسی عملکرد وزارت نیرو در حوزه مدیریت منابع و همچنین مصارف آب در کشور در وزارت نیرو مستقر می‌شوند.
 
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام این خبر افزود: در بررسی‌هایی که پس از استقرار کارگروه در وزارت نیرو انجام می‌شود، بحث مدیریت منابع آبی کشور و همچنین مصرف این منابع مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: امروز به دلیل تغییر اقلیم در تمامی کره زمین، در همه کشورها منابع و مصارف آبی خود را مدیریت می‌کنند و شاهد عملکرد همراه با برنامه آنها در این حوزه هستیم.
 
نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: متأسفانه در کشور ما بحث مدیریت منابع آبی هنوز جدی گرفته نشده و آثار و نتایج بحران‌هایی که ما امروز با آن به ویژه در حوزه آب‌های زیرزمینی مواجه هستیم، در آینده گریبانگیر مردم و کشور خواهد شد.
 
پژمانفر خاطرنشان کرد: امروز اگر دریاچه ارومیه روبه خشکی می‌رود، همه خطر آن را احساس می‌کنیم اما در حوزه منابع زیرزمینی این گونه نیست و وقتی در جایی آب‌های زیرزمینی آنقدر برداشت می‌شود که ما شاهد نشست زمین هستیم، خطری که در آینده ما را تهدید می‌کند برایمان ملموس نیست.
 
وی افزود: امروز ما از کندن چاه‌های کوتاه برای رسیدن به آب به کندن چاه‌هایی با عمق 300 متر و حتی چاه‌های ژرف رسیده‌ایم و این خود یک زنگ خطر برای ما به خاطر کم شدن منابع زیرزمینی آب به شمار می‌رود.
 
نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: پس از انجام بررسی‌ها، متخلفان در بحث مدیریت منابع و مصارف آب در وزارت نیرو به قوه قضائیه معرفی خواهند شد هر چند این افراد در دولت‌های قبل مشغول به کار بوده باشند و امروز سمتی نداشته باشند و البته این گونه برمی‌آید که این موضوع مقصران و متخلفان زیادی را خواهد داشت.
 
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، تاریخ انتشار:  1 مهر 1400، کدخبر: 117330، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین