پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۰۵۳
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
با گذشت چند سال از توقف فعالیت کارخانه «آریا نخ» زرند در استان کرمان، هنوز حدود ۵۰ کارگر بیکار شده این کارخانه منتظر بازگشایی آن هستند.

شعار سال: یکی از کارگران کارخانه «نخ آریا» واقع در منطقه روستایی «باب تنگل» شهرستان زرند گفت: بعد از چندین سال هنوز هیچ اقدامی برای بازگشایی این کارخانه از سوی مسئولان نشده است.
 
این کارگر با بیان اینکه اخیرا دادستان شهرستان زرند از کارخانه بازدید کرده و وعده پیگیری داده است، گفت: مالک کارخانه دو راه در پیش دارد یا باید این کارخانه را واگذار کند یا دوباره آن را به چرخه تولید بازگرداند. اگر به هر نحو این واحد تولیدی فعالیت تولیدی خود را از سر گرفت در این صورت است که حکم کارگران این واحد صنعتی بازگشت به کارخواهد بود یا ممکن است شامل ماده ۱۴۱ قانون تجارت شود، در غیر اینصورت وارد یک مسیر قانونی جدید خواهد شد.
 
به گفته وی؛ واحد تولیدی «نخ آریا» سالهاست دچار فراز و نشیب و چالش‌های کارگری بوده و به گواهی آنچه خود شاهد بوده‌ایم مشکل اصلی آن به مشکلات اقتصادی مربوط می‌شود. دولت در زمینه تامین منابع مالی به این کارخانه هیچ کمکی نکرده و در عین حال مدیران این واحد صنعتی مدیریت لازم و علم کافی برای بیرون آوردن آن از بحران را نداشته‌اند که در نتیجه ما شاهد تعطیلی کامل و بیکاری کارگران بودیم.
 
او همچنین اظهار داشت: تاکنون چندین بار به امید بازگشایی کارخانه به نهادهای صنفی و دولتی شهرستان زرند مراجعه کردیم اما هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.
 
کارگران آریا نخ که خواهان بازگشایی دوباره محل کار خود هستند، با تاکید بر اینکه امید کارگران به اقدام نهاد قضایی شهرستان است، در خاتمه تصریح کردند: این کارخانه که در سال ۸۱ تاسیس شده تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۵۰کارگر به‌صورت مستقیم است که در منطقه فرصت شغلی دیگری ندارند. بنابر این از مسئولان تقاضا داریم که درخصوص رفع مشکلات این واحد تولیدی و کارگران که در منطقه محروم و روستایی باب تنگل قرار دارند، اقدام عاجل کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا  ، تاریخ انتشار:  7 مهر  1400، کدخبر: 1137007، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین