پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۱۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
معاون یگان حفاظت محیط زیست درباره سریال افراء و اشاره این سریال به وضعیت شغلی محیط‌بانان، اظهار کرد: افرادی که اقدام به ساخت فیلم می‌کنند باید فیلمنامه‌هایشان را به روابط عمومی سازمان محیط زیست ارائه داده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دادند.
شعار سال: منوچهر فلاحی، معاون یگان حفاظت محیط زیست درباره سریال افراء و اشاره این سریال به وضعیت شغلی محیط‌بانان، اظهار کرد: افرادی که اقدام به ساخت فیلم می‌کنند باید فیلمنامه‌هایشان را به روابط عمومی سازمان محیط زیست ارائه داده و بررسی‌های لازم را انجام می‌دادند.

او افزود: بنده حدود ۱۰ روز است که سریال افرا را ندیدم، اما براساس آنچه که در قسمت‌های گذشته این سریال مشاهده کردم، باید بگویم وضعیت یک محیط بان این چیزی نیست که به تصویر کشیده شده است.

معاون یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: آنچه که ما به عنوان محیط‌بان در جامعه معرفی کردیم با آنچه که این سریال معرفی می‌کند تضاد معناداری وجود دارد و فردی که در سریال به عنوان محیط‌بان نشان داده شده فردی خشن و از خانواده مرفه است و با وضعیت واقعی محیط‌بانان ما فاصله دارد.

فلاحی درباره نصب دوربین روی البسه محیط‌بانان، گفت: به صورت پایلوت به هر استان دوربین‌های البسه را تحویل دادیم تا با اصل کار و نقاط ضعف کاری خودشان آشنا شوند بعد از آنکه بازخورد‌های لازم را دریافت کردیم به کل نفرات استان دوربین‌ها تحویل داده می‌شود. این نوع شیوه نصب دوربین البسه را از ناجا الگوبرداری کردیم ناجا نیز در ابتدا روی تمامی البسه نیرو‌های انتظامی دوربین نصب نکرد و به صورت پایلوت در برخی از استان‌ها این دوربین‌ها نصب شد و بازخورد‌ها را دریافت کردند بعد از آن بر تمامی البسه نیرو‌های انتظامی دوربین نصب شد.

تصویب آئین نامه حمایت بیمه‌ای و قضایی از محیط‌بانان و جنگل‌بانان

معاون یگان حفاظت محیط زیست درباره استفاده محیط‌بانان از اسلحه، تصریح کرد: تعریفی که از یگان داریم این است که یگان، ساختاری مسلح است پس یگان باید مسلح باشد سلاح برای دفاع از جان است و سلاحی که در دست محیط‌بان است باید با توجه به وضعیت خدمتی که دارد فقط از جان خودش دفاع کند.

او اضافه کرد: اگر فردی به صورت غیرقانونی وارد محدوده حفاظت شده شود، مجوز نداشته باشد، قصد شکار داشته باشد و سلاح همراه خود داشته باشد بعد از اینکه دستورالعمل‌های نحوه قانونی به کارگیری سلاح را محیط‌بان به کار برد و از طرف شکارچی نیز تهدید شد می‌تواند با سلاح از خودش دفاع کند، اما اگر فردی با سلاح و با نیت شکار وارد مناطق حفاظت شده بشود، بخواهیم به این دلیل تیراندازی کنیم اقدامی غیرقانونی است.

فلاحی ادامه داد: تیراندازی به سمت شکارچی دستورالعمل دارد و محیط‌بان فقط برای دفاع از جان خود و همکارش باید از سلاح استفاده کند اگر شکارچی به محیط‌بان قصد شلیک داشته باشد و محیط‌بان را تهدید کند محیط‌بان با استفاده از قانون به کارگیری سلاح، می‌تواند از سلاح سازمانی خود استفاده کند.

معاون یگان حفاظت محیط زیست درباره دغدغه‌های اصلی محیط‌بانان، بیان کرد: یکی از مشکلاتی که داریم بحث کمبود نیرو است. ما با استاندار‌های جهانی فاصله زیادی داریم وقتی محیط‌بانی در منطقه تعیین شده قرار دارد و باید از آن منطقه حفاظت کند و مناطق زیادی را به آن‌ها واگذار می‌کنیم نمی‌تواند عملکرد کافی و مناسب را داشته باشد، این تامین نیرو کافی محیط‌بانی از دغدغه‌های ماست.

او گفت: تجهیزات خودرویی محیط‌بانان دچار مشکل است چراکه از تجهیزات خودرویی در شرایط سخت محیطی استفاده می‌شود به همین دلیل زود فرسوده می‌شوند و کارایی سابق را ندارند اگر هر ۵ سال یک‌بار خودرو‌ها و هر ۶ سال یکبار موتورسیکلت‌ها تغییر کنند و بتوانیم این دستورالعمل را اجرا کنیم و خودرو‌های مناسب در اختیار محیط‌بانان قرار دهیم تا به راحتی بتوانند وظایف‌شان را انجام دهند یکی از دغدغه‌های محیط‌بانان را حل کردیم.

فلاحی افزود: برخی از محیط‌بانان در مقاطعی به‌صورت طرحی جذب شده‌اند و باید تبدیل وضعیت می‌شدند که نشدند و بخشی از جامعه محیط‌بانانی در چنین شرایطی هستند اگر تبدیل وضعیتی خدمتی برای‌شان انجام شود و از حالت طرحی خارج شوند مشکل‌شان حل می‌شود.

معاون یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه یک مطالبه جامعه محیط‌بانان دارد و این است که روز ملی محیط‌بان در تقویم کشور ثبت شود، ادامه داد: این یکی دغدغه‌های محیط‌بانان است و با توجه به ارادتی که به امام هشتم دارند دوست دارند این روز در تقویم کشور ثبت شود و پیگیری‌هایی در این خصوص انجام شده، اما هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

او با بیان اینکه مشکلات معیشتی یکی دیگر از موضوعاتی است که جزو دغدغه‌های محیط‌بانان محسوب می‌شود، تاکید کرد: با وجود اینکه از سال ۹۸ تاکنون ۱۴۰ درصد افزایش حقوق برای محیط بانان داشتیم، اما با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی و پائین بودن حقوق محیط‌بانان این رقم افزایش چشمگیر نبوده و نیاز است که افزایش حقوقی مجدد برای‌شان انجام شود. این افزایش حقوق فقط بخشی از مشکلات‌شان را حل کرده است، اما اگر دریافتی‌های بیشتری داشته باشند قطعا تاثیر گذار است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۳۸۲۱۳، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین