پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۸۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲
در شرایطی که کم‌بارشی طی پاییز و بهار سال گذشته بسیاری از عرصه‌ها و مراتع استان تهران را از پوشش گیاهی مناسب جهت تغذیه حیات وحش خالی کرده است، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن تشریح آخرین آمار تخلفات و کشفیات در مناطق چهارگانه استان تهران در نیمه نخست سال جاری، از ثبت تعلیف غیر مجاز ۳۲ هزار و ۳۰۰ راس دام در مناطق چهارگانه استان خبر داد.

شعار سال:فرهاد زندی ضمن اشاره به دستگیری ۹۰ متخلف در سطح مناطق چهارگانه استان تهران طی شش ماه نخست سال جاری اظهارکرد: از این تعداد متخلف در مجموع ۲۸ قبضه سلاح کشف شد که شامل ۱۸ قبضه سلاح مجاز و ۱۰ قبضه سلاح غیرمجاز بود همچنین در این رابطه ۴۰۳ عدد ادوات و وسایل مربوط به متخلفان کشف و توقیف شد. با این حال طی این مدت هیچ مورد سلاح جنگی از متخلفان کشف نشد.
 
وی ادامه داد: طی این مدت ۷۶۹ مورد جرایم مربوط به شکار و صید غیرمجاز آبزیان، ‌پرندگان و ‌پستانداران کشف شد که از این تعداد ۱۴ مورد مربوط به شکار ‌پستانداران، ۱۰ مورد شکار ‌پرندگان و ۷۴۵ مورد مربوط به صید آبزیان بود. طی این مدت نیز ۲۰ تخلف قبل از اقدام به شکار شکارچیان و  همچنین ۱۷ مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده توسط مأموران یگان حفاظت استان تهران کشف شد.
 
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه ۶۶ مورد تخلف طی شش ماه نخست سال جاری در سطح مناطق چهارگانه استان تهران اتفاق افتاد، گفت: ضرر و زیان وارد شده ناشی از این تخلفات که متخلفان موظف به ‌پرداخت آن هستند، در مجموع ۲۶۶ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان برآورد شده که تقریبا نیمی از آن ‌پرداخت شده است.
 
به گفته وی، در نیمه نخست سال جاری تعلیف غیر مجاز ۳۲ هزار و ۳۰۰ راس دام در مناطق چهارگانه استان تهران ثبت شد.
 
زندی در ‌پایان گفت: طی شش ماه نخست سال جاری ۵۹ ‌پرونده تخلف در جریان بود و ۷ ‌پرونده مختومه شد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری  زیست آنلاین  ، تاریخ انتشار: 12مهر 1400، کدخبر: ، www.zistonline.com،85381

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین